måndag 17 januari 2011

Heja Sverige :)

Jag sitter här vid köksbordet och hör den svenska nationalsången och det är snart dags för VM i handboll. Lite småtrevligt är det allt. Handboll är en mysig sport men ingen av mina barn har anammat den. Här har det varit fotboll, innebandy, basket och golf som hägrat. Och jag tycker att det är kul att de provar på lite av varje. Sedan víll jag inte att de har en massa aktiviteter samtidigt. De har för mycket i skolan med läxor och de ska orka med det också. Där imellan ska det lekas med kompisar. Lagom är bäst :)

Det har varit så jäkla trist väder idag. Helgrått och mulet men det bästa är att det tar på snön! Halkigt som tusan är det ute så jag kör bil till skolan fast jag helst vill gå.

I går började "Solsidan" och den var efterlängtad. Jag hörde på radion att 2,5 miljoner svenskar hade sett programmet! Helt otroligt. Jag älskar det och humorn är ju underbar. Man känner igen vissa saker nu när man passerat 30+ . Felix Herngren sa i någon tidning att serien hade varit som terapi för skådespelarna. Mycket var självupplevt. Bäst av allt var när han spelade in konversationen på mobilen och när han sedan skulle bevisa motsatsen för Mia Skäringer kallade hon honom för pervers!!! Ja, allt kan hända. Nu längtar man bara till nästa söndag och vad som händer!

Kjell jobbar sista skift och det är så himla trist. Idag har vi visserligen haft anant för oss men nu vill jag att han ska vara hemma! Albin har varit här och de har lekt med Humlan och spelat data.

Ha en lugn måndagskväll och heja fram Sverige till seger nu! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar