onsdag 8 september 2010

Världens bästa jobb!


Jag känner mig väldigt lycklig över mitt yrkesval. Visserligen trivdes jag bra på den tiden jag arbetade som undersköterska med men tiderna passade inte in i mitt liv. Det kändes alltid som om man jobbade helg eller kvällar. Naturligvis var det inte så men jag upplevde det jobbigt när det var helg och alla kompisarna skulle ut på roligheter och man lämnade familjen hemma. Aldrig har väl det gått så fort mellan helgerna som då!
När jag väl beslutade mig för att plugga till lärare var jag 35 år. I år på komvux och 3,5 år på Högskolan sedan var det färdigt! Studenttiden var också en härlig tid. Men det är först nu jag inser hur bra jag hade det...
Hur som helst, jag vaknar och går till jobbet med ett leende. Det finns inte en enda dag som är den andre likt. Inte en enda måndag som ser ut som måndagen innan. Spännande saker händer hela tiden. Idag ska det faktiskt bli NO hela förmiddagen. På med stövlarna och ut i skogen för att se om det finns någon svamp. Därefter en lektion med engelska och nu börjar de bli grymt duktiga mina tjejer och killar. Eftermiddagen tillägnas valet och vi går ner till valstugorna på torget för att höra de olika partierna. Barnen har gjort frågor som de hoppas få svar på. Så jag kan nog påstå att jag har världens bästa jobb, förutom Lena då (!) som har Fritsla Tyglager. Hennes jobb KAN nog vara lite roligare!!!!
Ikväll samlas vi hos Malin för att planera lite Cypern. Det kommer en tjej från Falkenberg som också ska åka med ner. Kul!
Något som inte är så kul är att Natalie fått en spricka i foten. Ingen fotboll på ett tag. Säsongen har inte kört igång än nere på Cypern men några träningsmatcher lär hon missa. Hoppas foten är bättre idag för igår hade hon rejält ont. Men hon är en tuffing och lär snart vara tillbaks på planen igen!!
Dags att hoppa in i duschen och göra sig klar för en förmiddag med forhoppningsvis en och annan kantarell!! Jag är lite seg idag. Grannarna dvs fam Sehlin och Johansson var här igår kväll och vi tittade på landskampen. 6-0 mot San Marino. Mål av Zlatan, Granqvist och Berg. Visserligen står nog både Wernbloom och Larsson för ett mål vardera som igentligen var självmål. Wernbloom och Zlatan samt Källström gör en strålande insats tycker jag. Alltid lika trevligt att träffa sina grannar oavsett om vi firar semester, kollar landskamp eller köper korv på någon liten fotbollsarena någonstans nära dig!
Ha en go onsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar