torsdag 16 september 2010

Läge för en pepparkaka?

På lördag har jag lovat att ta med mig det goda "Ernst"-brödet som består av Västerbottensost, lufttorkad Parmaskinka och rosmarin. Givetvis en bröddeg också! Grymt gott är det. Så jag köpte ingridienserna idag. Men det är ingen idé att baka brödet förrän några timmar innan kräftskivan. Det ska ätas nästan lite ljummet.

Har haltat omkring med min onda tå. Ett litet barn ur förskoleklassen TRAMPADE mig på den när jag gick förbi..My God vad det kändes.

När jag kom in på MM för en stund sen upptäckte jag att man kunde köpa Göteborgskex/ Ballerina med pepparkakssmak. Kände hur paniken steg. Visserligen längtar jag till jul och planeringen är i full gång men känns det inte LITE tidigt att ta fram det???

Har ni någon gång varit på Huseby julmarknad? Om inte passa på att åk dit. Garanterat en upplevelse. Det ligger lite söder/öster/norr/väst (bäst att göra en helgardering!) om Växjö.
Jag ska försöka få till det att åka dit. Är det fler som vill hänga på så hör av er! Underbar julstämning och massor av fina saker att köpa! Ja, menar vi talade ju ändå om julen och pepparkakor!! Eller hur?!

Ha nu en bra kväll. Missa inte som sagt debatten kl 21.00 // Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar