tisdag 7 september 2010

Alla vackra färger..



Skönt med lite sovmorgon! Kallt ute idag men solen kikar fram mellan molnen. Luften är hög och jag skulle gärna ta mig en skogspromenad för att leta lite kantareller. Jag älskar hösten. Att kratta löv en halvmulen söndagförmiddag är för mig LYCKA. Tyvärr har vi inte så mycket löv i vår trädgård mot vad vi hade när vi bodde i Öxabäck... Eftersom alla hus här är nybyggda har inte träden hunnit växa till sig än.

Jobbar länge på måndagar och tisdagar och det känns som om jag bor på jobbet då! Tur man gillar det man gör. I morgon ska jag, Marie och Helen till Malin för att planera lite Cypern. Kul kul. Det närmar sig med stormsteg och jag känner att jag behöver planera upp lite här hemma. Det var länge sen jag var borta så länge själv. Sist var det när jag gjorde min lärarpraktik i Wales för fyra år sen. Fyra år sen!!! Shit, var tar tiden vägen?!

Landskamp ikväll. Hoppas lyckan fortsätter för de svenska grabbarna och att unge herr Wernbloom får sätta en strut idag. Det är mitt tips och ni vet ju hur det gick sist!!!

Inte bara Landskamp utan även säsongsstart på Idol. Jag som inte brukar vara en sån TV-råtta blir som förhäxad framför TV´n. Men då får jag en anledning till att inte sitta vid datorn, städa, jobba eller något annat. Tända lite ljus, dricka lite te och bara mysa. Like!

Ta vara på dagen den kommer inte igen... Kram

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Ja, hösten är en härlig tid. :) Men i år var den tidig här nere i södra delarna och jag var inte riktigt beredd på det. Men nu när jag har anpassat mig ;) så njuter jag fullt ut av den färgsprakande årstiden. Man kan ju inte annat. :)

    Du får gärna komma hit här och kratta löv när det blir dags för vi brukar ha mer än vad vi mäktar med. ;)

    Jag hoppas att du får en bra dag på jobbet trots att det är en lång dag. Ha det så bra och sköt om dig och ha en trevlig tv-kväll. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. :) Det är bra att jag har ngt att se fram emot!!!
    Ha det gott själv !!!

    SvaraRadera
  3. Tack söta du för att du lämnade ett litet spår hos mig! Nu vet jag vem du är! Lycka till med din fina blogg!

    Kram Helena

    SvaraRadera