måndag 13 september 2010

Nybakat till kvällsmat!




Efter en hektisk dag på jobbet och en sen hemkomst fick jag för mig att baka lite bröd. Det var länge sen det bakades bröd i mitt hem. I somras allra minst. Det finns inget bättre än doften av nybakat bröd. Det blev frallor med lite olika dekorationer. Passade även på att använda min "Ernst"-olja som jag gjorde i somras. Jag la in vitlök, rosmarin och citroner i olja. Sedan stod det och drog i fyra veckor innan jag hällde upp det i flaska. Premiär alltså idag och det var helt ok att ha det i brödet.
Fick ett jäkla anfall efter Cola Light. Det var över ett år sen jag slutade mitt beroende men idag fick jag sån längtan. Så kass jag är som inte kan stå emot. Skit också.
Gabreilla kom hem med en tröja som hon köpt i skolan för 20 kr. En bild på Fredrik Reinfeldt och så stod det "Game over" över ansiktet. Det debateras välderligt på gymnasiet och jag tycker synd om förstagångsväljarna. Rena rama pajkastningen.
Jag har försökt uppfostra mina barn i socialdemokratisk anda. Jag har försökt förmedla att man ska tänka på alla i samhället, att värna om den lilla människan, ge dem en grund att stå på och jag hoppas jag har lyckats. Jag ser dem som fina individer och klart att jag älskar dem som man gör om sina barn. Stolt över dem är jag också. De har inte bärt sig illa åt mot andra, inte förstört andras saker, har inte heller fått samtal från skolan om att de inte skött sig. Jag är jätteglad för det. Säkert har jag inte räckt till i alla sammanhang och säkert inte heller sett dem i alla situationer men de betyder allt för mig. Mina fina barn. Sju är de till antalet och aldrig har jag tyckt att det varit jobbigt eller så. Visst, har de fört krig men jag ser även på vänner som har två juveler att det uppstår bråk mellan dem. Syskonkärlek kallas det visst!!
Gonatt alla fina männsikor // anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar