måndag 20 september 2010

En måndag morgon som du ska glömma...

...skrivet jag ett kärleksbrev du aldrig får. Detta är ett av dom sätt jag åtror dig på". Texten är Peter LeMarcs och är en av de vackraste meningar jag vet. Melodin är underbar men idag är varken text eller melodin så underbar. "En måndag morgon som jag vill glömma" passar mer in på resultatet efter gårdagens val. SD fick 5,8% av rösterna. Det mina vänner är skrämmande siffror.

Jag minns när jag var liten och här i vårt lilla samhälle bodde mycket jugoslaver och finnar. De arbetade många av dem i textilbranschen. Jag hörde aldrig någon klaga över att det var mycket invandrare här. Och det är skönt att ha just de minnena. Jag fullkomligt älskar hur kulturen blandas med olika sorters människor som i grund och botten är lika men olika. Jag älskar att laga mat inspirerad av andra kulturer och med varor som inte ens går att odla i Sverige.

Jag tar stort avstånd för allt SD står för och jag skäms över de 5,8% av människorna i Sverige som röstade för dem.

Säg något snällt till din partner, vän, kollega, barn eller varför inte till någon du aldrig sagt något till tidigare. Kramar Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar