fredag 24 september 2010

Uppstädning pågår!

Det börjat att bli läge att ta på sig strumpor nu på morgonen. Jag springer fortfarande i mina ReplaySandaler och barfota. Men en dag tänkte jag när jag stod och skrapade rutan på bilen att jag nog borde vara ett bättre föredöme för eleverna på skolan! 

Igår när jag gick och la mig tittade jag som hastigast i almanackan. Hjälp, säger jag bara, Den är helt uppbokad. Det är något som jag inte mår bra av. Vecka 45 var den förvisso helt ren men därefter kör det igång igen. Nä,det är dags att städa upp allt man inte sätter som prio 1. Jag vill vara hemma med mina barn och pyssla i mitt hus. Läsa en bok. När gjorde man det senast? Sommarlovet tror jag! Vill titta på TV. När hinner man det? Fredagkvällar. Jag vill måla om i Agnes och Signes rum osv osv. Den enda som kan ändra på det är väl jag själv antar jag.

Fredag igen mina vänner. Undrar vad ni alla ska göra? Fredagsmys, bio, krogen, jobba, eller kanske njuta av den där goda boken :)
På tal om bok så är Bokmässan i full gång. Det är så underbart att gå där bland alla böcker och alla människor. Träffa lite kändisar och så. Tyvärr hinner jag inte gå dit så jag gav min biljett till finaste Birgitta. Men som sagt det hade varit roligt! Nästa år så!

Ha en fin dag, pussa på någon så kanske det dyker upp en prins :) Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Hej du finaste Anna!
    Tack för bijetten, vi kom iväg allihop och traskade runt i flera timmar på bokmässan. Jag köpte Sommar med Ernst. Behöver jag säga nåt mer!!!! Har bara suttit och bläddrat och myst nu. Dessutom har vi ätit hans goda avokadoröra och svenska pestociabata nu ikväll. Jag säger bara; Ernst! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Åh, Ernst...nu hoppas jag bara på Jul med Ernst!!!! Roligt att ni kom iväg!!Kram

    SvaraRadera