fredag 28 oktober 2011

Glöggrapport avslutning!

Snart dags för en gofika! Det är fredag och jag jublar högt! Förkylningen är motad med Alvedon för dagen.
Bäst att ta det lugnt idag för i morgon är det Oktober-fest med alla ingredienser som behövs. Öl med tillbehör säger jag för att inte avslöja kvällens meny för mina gäster! Men jag säger bara Nostalgi. Det är temat på kvällens meny. Är lite nervös faktiskt men hoppas det ska bli lyckat!

Och idag är det dan före dan före dan före.....dopparedan! Glöggen ska hällas upp på flaskor och smakas av. Ja, jag klarar inte av att inte smaka på den!!! Herre Gud, det är ju det jag väntat på i hela tre veckor nu. Tänk om den inte blir bra...Fast jag tror den gör susen mot förkylningen!

Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för trevlig hälsning inne hos mig! Kul med stundande middag och resplanering!
    Min man älskar glögg, jag är inte lika biten! Spännande att ni gör egen!
    Önskar dig en toppen härlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Gillar din blogg och dina fina boktips!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag är så sugen på glögg. Bolaget hemma hos mig hade ingen till försäljning ännu....

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Du får stå ut lite till!!! Synd du inte bor närmre då hade vi kunnat ha en glöggkväll :)

    SvaraRadera