lördag 1 oktober 2011

Nybakat bröd i huset



Smög upp vääldigt tidigt i morse. Vaknade och var klarvaken men det var skönt att bara veta att jag inte skulle iväg!

Tände lite ljus och plockade fram lite brödingredienser.  
Jag plockade fram min nya bakbok men insåg att jag måste nog lära mig att sätta en surdeg några dagar innan! Jag är ju sån att jag experimenterar mycket med min brödbakning. Är det inte något speciellt bröd typ tortillas, bagels osv använder jag det jag har hemma. Morötter,äpplen, fetaost, oliver, nötter, aprikos, potatis är ingridienser som ofta kommer till användning. Det är bara att försöka sig fram.  Aprikosbröd med kanel blev det och det smakade jättegott. Jag gillar när familjen kommer upp och får nybakt bröd till frukost! Det blev en mysig stund med färskt bröd och te samt några få familjemedlemmar.

I farten blidde det även frallor med ost och vetekli. Potatissoppa på spisen och jag känner mig nöjd med morgonen.

Nu skickar jag iväg Gabriella till Ullared. Är avis för jag gillar att shoppa billigt!!!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar