lördag 15 oktober 2011

Att bli sambo!


Tydligen inte bara jag som tog kort :)

Med Solen i ögonen!

Igår flyttade min Niklas hemifrån på riktigt! Egentligen flyttade han till egen lägenhet för ganska så exakt ett år sedan men kom ganska med en gång på att han ville jobba utomlands. Han och flickvännen Kristin packade väskan och åkte till Cypern. Ner till Natalie.Stannade ett tag och har sedan bott hemma hos oss sedan dess.

Nu har de fått en jättemysig liten lägenhet som blev deras igår! Vi hjälpte dem en stund och sedan skulle det komma lite kompisar till dem på kvällen.

När jag gick där i lägenheten så mindes jag min första lägenhet..det var något speciellt. Sitt eget. Inga föräldrar som tjatade. Man gjorde precis det som föll en in. Hela livet låg framför.

För min del känns det både skönt och sorglig. Skönt för jag tror att man mår bäst av att klara sig själv när man är 21 år och sorgligt därför att tiden går så fort. Det var inte länge sen man hängde på alla fotbollsarenor när det var matcher. Det var inte heller länge sedan det kom in grodor, spindlar och andra kryp därför att han samlade på dem! Eller när han alltid kallade sig "Johansson" när han var liten!

Nu är han vuxen, jobbar på en skola och har en supersöt sambo! Och jag? Jag är fortfarande hans oroliga mamma om än några år äldre ;)

Kram Anna

2 kommentarer: