lördag 23 april 2011

Shoppaholic?

                                       Lovisa
                                        Agnes
                                       Glada Signe

                                        En trött pappa med en pigg dotter!


Lite onsdagsshopping blev det i Göteborg. Vi strosade omkring i Femman-huset, Arkaden och bort mot Avenyn. Vi var inte ensamna om jag säger så! Det är så härligt att se alla människor sitta på uteserveringar och tjôta. Vi kastade oss snart in i samma tempo. Tjejerna provade kläder och associarer så det stod härliga till. Jag och Kjell sprang och bytte storlekar. Vi lunchade och sedan var det dags för en påhälsning i de affärer vi skulle "vänta-och-se-ifall-vi-hittar-något-annat". Jag var trött i benen om man säger så när vi kom hem! Det blev ett besök på Grandmas för min del. Det var tjejernas shopping men jag ville gärna in dit. En trevlig butik men jag föredrar Fritsla Tyglager måste jag säga. Det finns massor och lite till!

Den lilla turen avslutades på IKEA men jag hittade inte det jag letade efter. Men nog väl smög det in sig en vit filt i bilen! Mannen grymtade väl lite om att vi egentligen har nog av sådana saker men jag gav mig inte :)

Alla var nöjda med dagen. Göteborg är en fin stad med ett stort utbud där man kan shoppa, njuta, se på hockey, fotboll, Liseberg, Universeum, Operan, titta på kulturminnen, Trädgårdsföreningen, strosa i Slottskogen, ta en tur i Skärgården. Det finns både storstadliv och naturupplevelser på samma gång. Men jag är alltid glad över att kunna åka hem på 40 min och vara hemma där jag trivs.



Kramar Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar