lördag 23 april 2011

Shlagerkungen, fester och George Clooney!



 
Igår firades det påsk här. Schlagerkungen med familj var här och vi satt ute på altanen och åt. Jag hade gjort Västerbottensostpaj med skaldjur. Det är inte klokt att det gick att sitta ute men skönt var det. Förra året hade vi premiär på altanen 1:a maj då vi hade sen fest med Sotarna. Då gick siste eldvakten hem halv sex på morgonen!! Nu var vi mer städade i år! Vi invigde planket som Kjell slet med under dagen.

Det blev äggtoddy i år också! Jörgen och Kjell vispade ägg för brinnande livet. Jag föredrar att den inte är vrålstark. Faktiskt blev den helt perfekt och ner gick den också! Den gode grannen kom över och tog en han också och efter en stund upptäcker han att han glömde sin snygga fru hemma! Men innan natten var slut hade hon druckit sitt livs första äggtoddy!

I tordagskväll var vi hos familjen Leeka. Vi hade en mycket trevlig kväll där Remzije hade lagat gudomlig mat. Jag önskar verkligen att jag lagade hälften så god mat. Det var länge sen Kjell åt så mycket och det är ett väldigt bra betyg!  Jag är alltid så imponerad över deras fina barn. De är så väluppfostrade och vackra. Det är intressant att höra andras livsöden och även kunna bidra själv med något.

Min blogg är ingen inredningsblogg som¨många av de bloggar jag själv följer men jag ska bjuda på några fina bilder framöver på vackra hus och grymma inredningar. Det bästa är att de finns i min omgivning och jag får njuta av det i verkliga livet också.

Det är dags att slita sig från datorn. Sängen behöver bäddas, påskfrukosten plockas bort och jag ska åka och handla lite för kvällens party. Ni borde vara avundsjuka på mig för jag ska spendera kvällen med George Clooney! Håll utskik efter fina bilder och en påskkrönika från den gode grannen!!

Påskkramar och påskpussar till er alla fina bloggläsare// Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar