tisdag 19 april 2011

Positiv energi!

Vi satt och fikade på jobbet igår. Mina två närmsta kollegor och min administrativa vän på skolan och jag. Min fina vän Fröken Administativ undrade om jag någonsin tänker något negativt för jag skriver väldigt mycket positivt i bloggen!!!

Oj, jag blev nästan ställd! jag upplever inte mig själv som positiv på det viset men jag tror det kommer med åren att man är liksom tacksam för det man har. Man bygger på erfarenheter i ryggsäcken som både är av rolig karaktär och mindre rolig och en del erfarenheter önskar man att man inte hade. Just detta året har bloggen varit kantad av sorg då Lovisas vän gick bort. Jag är fortfarande berörd till tårar så fort det kommer på tal. I morse läste jag i tidningen den fina minnesstund dansskolan haft för henne igår. Lovisa var där men jag har inte pratat med henne eftersom hon sov över hos Linn efteråt.

Så nog har jag mina dagar. Jag kan vara galet arg på mina barn även om det fort går över. Jag kan vara mycket arg på min man, fråga honom! Men jag har ingen större lust att gå och vara arg. Det tar för mycket energi av energi jag behöver till annat.

Det gäller att hitta de små guldkornen och smultronställena i livet och glädjas. För det mesta ser jag fram emot saker och glömmer av att det är just nu man lever livet. Aldrig förr har jag njutit så av våren och solen! Passa på att njut..livet kan förändras så snabbt.

Jag är ständigt orolig för mina barn som är på resande fot nere i Europa. Vill ständigt prata med dem och det går inte många stunder på dagen jag inte funderar över vad de gör, hur de har det, om de är glada eller ledsna över något. Så nog kan jag också gräva ner mig.

Nu har jag precis gjort mig olycklig genom att hänga vid datorn på tok för länge!! Jag är på väg till Göteborg med min dator! Nya utmaningar väntar! Visst är det härligt!!  Nu retar jag min administrativa kollega lite med att slänga ut lite mer positiv energi!


Ha en fin solig dag därute alla fina bloggläsare! Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Var glad och stolt över din positiva livssyn. Den skänker både dig och din omgivning så mycket glädje. :)

    Alla har vi våra dåliga dagar och svåra stunder men jag tror att det är lättare att ta sig igenom allt det där svåra om man har förmågan att se det positiva. Att se möjligheter istället för svårigheter. Jag tror att det ger den extra lilla glädjen och dimensionen till livet och förmågan att njuta av det.

    Så fortsätt vara så härligt positiv kära du och ha en strålande fin påsk!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Ja man mår bäst av att vara positiv! Nu har jag ett positivt besked till dig också Lotta; Paket är på väg :)

    Glad påsk till dig och din familj! Ni har väl snart rena sommaren i Skåne. Om några veckor ska jag och goda vänner ner till Ystad över helgen. Det ska bli galet roligt!

    Kram kram

    SvaraRadera