måndag 11 april 2011

Bagare Persson

Jaha, här sitter man då och frågan är var den här kvällen tog vägen?! Kom hem i hyfsad tid och det innebär att klockan var inte mer än halv fem. Satte en bulldeg på jäsning samtidigt som jag skulle hålla utskick efter Åsa och promenaden i skogen. Lyckades parera det hela ganska bra men när sällskapet dök upp fanns det fortfarande ogräddade plåtar kvar. Men altanen gjorde det möjligt för dem att sitta ner och reflektera över dagen en stund. Annars hade de ju inte hunnit med det!

Vi drog den lilla rundan med hundarna.Jag tror mer liknade vi ett hunddagis än fyra elitidrottare när vi skymtades i skogen. Hahaahha, inte för att vi är några elitidrottare men ändå!! Men det var gott med en liten promenad och mitt blodsocker var nöjt också. Det har varit stabilt ett tag och det beror väl på motionen kan jag tro...eller det vet jag. Minskat en rejäl dos har jag också gjort men det är lite bökigt att ställa in det!

Jag bakade som sagt lite bullar och passade också på att baka lite bröd. Agnes och Signe ska till brandstationen i morgon och ska ha matsäck med sig. De beställde nybakat!

Det har varit lika underbart väder idag och jag ser så fram emot en välbehövd ledighet snart! Som jag ska feja och ha mig! Folk börjar hitta tussilago och vitsippor. Det vill jag med hitta!! Finns inget finare än när det kommer lite vårblommor på köksbordet.

Med våren kommer barnen! Har vääldigt många runt omkring mig som väntar barn. Mysigt är det! Själv lutar jag mig tillbaka och bara njuter av att hålla dem en stund för att sedan lämna tillbaka dem igen! Söta är de och luktar gott gör de också,

Dags att förbereda matsäcken som ska med till brandstationen :)

Sov gott! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar