söndag 10 april 2011

Att ha allt framför sig..

Idag har jag blundat och verkligen njutit. Lyssnat på hackspetten som jobbar i träden borta i dungen. Lapat sol i solstolen. Druckit kaffe på altanen och bara viljat ropa glädjerop rätt ut! Visst är det underbart?! 10 april, min dotter fyller 22 men vädret... vill nypa mig i armen för att få veta att jag inte drömmer. Jag har suttit ute hela dagen och det känns så jäkla gott att veta att mitt samvete är med mig. Oftast har jag lite skoljobb att göra på helgen men icke denna. Jag gjorde av alla omdömen i fredagseftermiddag. Gick hem först när allt var klart. Visserligen kanske jag får titta över det men i stora drag är det färdigt.

Nu kunde jag bara skaffa mig E-vitaminer. Och det bästa av allt är den där känslan av att allt är framför mig och alla er andra. Långt kvar tills september när hösten knackar lite tragiskt på dörren. Nu öppnar vi istället dörren för ljuset, solen, fåglar, fikastunder, bara ben, cyklarna och oändligt mycket mer. Underbart. Jag mår så bra!

Jag kan säga att för 22 år sedan var det mulet väder med lite duggregn! Det var en måndag. Min första lilla prinsessa i raden av 5 föddes 14.04 med akut kejsarsnitt. Fredagen den 15 april var det grymt varmt ute. Bladen slog ut och det var grönt överallt. Visserligen svalnade det av efter några dagar men lite kuriosa om vädret. April med sitt förrädiska väder då det även varit snö runt den 20. DET hoppas vi inte på!

Nu ska jag ge mig ut i skogen med mina stavar och om jag lyckas väcka denne trötte man som ligger här i sängen ska han också få följa med!

Ha en bra söndagseftermiddag allihopa! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar