måndag 18 april 2011

Påskens varianter!

 Jag gillar påskens traditioner med att ge påskägg. Minns när barnen var små och man målade små spår av tuppfötter på golvet av vattenfärg. De tyckte det var spännande att följa påsktuppens framfart i huset och alltid låg det en hög med fjädrar där själva påskägget låg!
 Ett påskägg ska vara fyllt med godis. Helst lite av varje. Jag brukar stoppa i lite av varje förrutom godis. Det kan vara sockar, mascara eller något annat praktiskt. Än har jag inte lurat ut vad jag ska lägga i de olika äggen än. Jag tror mig kunna hitta något i Göteborg på onsdag. Hoppas det kan bli något som de gillar. Tjejer är inte så svårt att köpa till. Lite hårnålar, nagellack o dyl.
 De här Ferrarribilarna har varit mina favoritgodisar...ända tills i morse då jag läste i BT att man odlar fram den röda färgen genom att tillsätta lushonor. Usch och fy vad äckligt! Aldrig mer ska jag äta Ferrarribilar. Grymt äckligt och det värsta är att jag vet att det finns massor av liknande godisar man stoppar i sig som också innehåller äckliga saker!
 Lushonor har även gett de röda båtarna sin fina röda färg! Urk!
 Nej, tacka vet ja Anthon Bergs choklad och marsipanägg!! Inte speciellt nyttiga men garanterat lusfria!
 SommarMarabou är också gott och något jag kan tänka mig i påskägget!
 Men mest av allt vill jag att det ska ligga en Odd Molly kofta. Jag är himmelsk förälskad som vanligt i Odd Molly :)

Jag njuter i och för sig bara av att fira påsken med nära och kära! Och det ska jag göra! Det blir fest i dagarna 4 på olika ställen!

Livet är värt besväret! Kram Anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar