söndag 11 december 2011

När man har fina kollegor !





Det ena evenemanget avlöser det andra! Igår kväll var vi  hemma hos min finaste kollega Malin och hennes familj! En liten tradition har smugit sig fram då vi var där förra året också. Det var mycket folk och glöggen stod på plattan. En massa godsaker bjöds det på. Det var som att kliva in i en julsaga. Hennes hem vittrar om mycket värme och kärlek! Synd bara att Humlan inte var med för hemma hos Malin finns Bamse, Humlans tilltänkte *fniss*. Han är en underbar liten brun tax som är supercool! En sak som är så superkul med Malin det är att man träffar så mycket folk hemma hos henne. De flesta var kända ansikten men så roligt att återse :)

Idag har vi planerat dagen i sängen. Eller, ja inte att vi ska stanna kvar i sängen för det hinner man ju naturligtvis inte i dessa bråda tider ;) Men vi låg i sängen och planerade dagen!

Godisfabriken och bakfabriken blev namnet på vårt hus för dagen! Nu vill vi passa på att göra så mycket som möjligt eftersom Natalie kommer hem nästa tisdag och jag vill spendera så mycket tid som möjligt med henne. Fast jag antar att vi är många som slåss om henne :)

Ta vara på dagen den kommer aldrig igen! Kram Anna

14 kommentarer:

  1. Att kliva in som i en julsaga när man kommer hem till någon, så fin beskrivning från dig. Om jag vore din kollega skulle jag bli så glad av att läsa detta inlägg.

    Ha det fint Anna

    SvaraRadera
  2. :))))

    Ja, det är verkligen så man känner det när man kommer in till henne!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Låter som en väldigt fin jultradition ni har där hemma hos kollegan. Mysigt!

    Jag förstår att du längtar och räknar dagarna nu tills Natalie kommer hem. Kramkalas av allra största sort i antågande. :)

    Njut av er härliga godis- och bakdag! Här ställdes julgransjakten in idag då hela familjen har drabbats av årets vinterförklning och ligger helt klubbade. Det får bli gran en annan dag. ;)

    Ta hand om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Lotta!

    Nej, krya på er. Om man ska tänka något positivt i det hela så är det väl att det förmodligen är över till jul.

    Kurera er så gått det går!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt hem hon verkar ha, din kollega! Får man se bild på taxen också? :-)

    Jag skulle hem till en av mina kollegor på glöggmys, men det inställdes på grund av vinterkräksjuka... brrr...

    SvaraRadera
  6. Ja det gäller att vara först att ta henne ;) Ska bli så skönt att hon kommer hem.

    Hoppas på julbak när jag kommer hem imorgn.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Anna!

    Det händer så mycket trevligt och roligt hos er!
    Låter underbart. Dina bilder är så fina också...jag längtar till Sverige nu. Massor.

    Kramar!!

    SvaraRadera
  8. Fröken fräken! Nej, vad trist att det blivit inställt. Hoppas ni kan ha det en annan gång. Magsjuka är hemskt. Lite typiskt denna årstiden!

    Gabriella,,Vi samsas om henne! Nja, hann inte göra pepparkaksdegen!!

    Lotta, Ja, här händer alltid trevliga saker!!! Älskar att ha folk och familjen kring mig!

    Så roligt för dig att komma hem till Sverige, till släkt och vänner!


    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Underbart med fina kollegor som dessutom bjuder på julmys!

    Hi hi... I Finabo vågar vi inte riktigt dra i gång godisfabriken ännu... Då lär det inte finnas ett dyft kvar till jul! :D

    Ha en härlig måndag! Kram Carin

    SvaraRadera
  10. Carin, godisfabriken går varm fram till jul och jag vet att flera sorter får göras igen!!

    Det är det som är det luriga med det hela!

    Ja, det är mysigt med såna kollegor!

    Gillas :)


    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Å vad jag gillar den där beskrivningen över att komma in i ngns hem. SÅ vill jag att det ska vara hos mig också!
    Dina Bilder är så fina!
    OCH ja, glöggfester är ju så trevliga.
    Kram och ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  12. Annika, ja visst vill man att någon ska beskriva ens hem på det viset!!! Men som sagt det är väldigt mysigt!

    Tack!

    Fler glöggfester åt folket!!!!

    Kramis Anna

    SvaraRadera
  13. Hallå Anna!
    Det låter jätte mysigt med er tradition hos kollegan! Vilket vackert fönster hon har! (det med den oregelbundna formen).
    Så härligt att få hem dotter till jul! Kan ana vilka lyckokänslor det innebär.
    Ha en toppen tisdag imorgon Anna!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Tack tack Anna!
    Hennes fönster är helt underbart. Det är en blandning mellan gammalt och nytt hemma hos henne!

    Ja, nu är det nedräkning!!!! Om en vecka i morgon är hon på väg!!

    Ha en fin tisdag du med!!

    Kram Anna

    SvaraRadera