onsdag 7 december 2011

När man äter julbord mitt i veckan

Idag blev det julbord på Valla, vår fina golfrestaurang här i Kinna. Det var verkligen en härlig stämning och det var bara tomten som fattades. Det var varmt och skönt därinne och vi avnjöt såå god mat. Precis som i lördags höll jag mig mest till laxen. Åh, så god den var! Det skulle jag nog kunna leva på!

Jag, Sara, Marie och Lisa hade ett eget bord och vi hade livliga diskussioner om allt mellan himmel och jord. Det går alldeles för länge mellan gångerna vi ses! Men när det väl händer är det skojsigt. Annars var vi där med hela Lärarförbundet. Vi bjuder alltid alla ombud på skolorna på julbord och så får de en julklapp. I år hade vi plockat ner en biocheck, en påse från Teds Frukt och en väska med Lärarförbundets logga! Det var ett litet glatt gäng som slöt upp i alla fall. Som kunde lägga alla andra bestyr åt sidan och ägna en kväll med oss. Härligt tycker jag!

Så nu är det samma sak som igår. Att krypa ner i sängen med boken. Hinner knappt läsa en sida innan John Blund tar över föreställningen!!

Go natt på Er alla och i morgon är det torsdag, bästa dagen på veckan! Kram Anna

8 kommentarer:

  1. Va mysigt med julbord samtidigt som man får lite tid med vännerna.

    Ha det fint.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  2. Amanda, ja ibland när tiden inte riktigt räcker till kan det vara bra att göra två sakar samtidigt!!

    Saltis, ja det var härligt!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Perfekt. Jag behöver julbord nu känner jag!!!
    Duktig du är som äter lax bara....jag kommer kasta mig över allt ;)

    Jag somnar alltid på två röda numera!


    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med julbord och gott förstås
    :-)

    SvaraRadera
  5. Lotta, ja men sen jämnas det ut med att jag åt en STOR tallrik ris á la Malta!!!! Och det var också jättegott :)))
    Du får ha en nedräkningskalender tills det är dags för ditt julbord!

    MammaLotta, Jaa!! Det är så mysigt!!!

    Kramar till Er!

    SvaraRadera
  6. Najs och GÖTT med julbord!!
    I wish I was there!
    Mmmm....
    Kramar!!

    SvaraRadera
  7. Annika, jag ska tillbaks dit i morgon med mitt jobb!!

    I wish you were there!

    Kram Anna

    SvaraRadera