tisdag 21 juni 2011

Tjejträff i sommarregn

 I går kväll var jag på tjejträff hos min fina och superduktiga vän och kollega Malin. Det var meningen att jag skulle cykla men vädret var inte såpass pålitligt så jag åkte med Taxi Elzer. Bra att kunna utbyta lite tjänster och gentjänster med grannar och kollegor! Hur som helst började vi med att dricka portvin. Det var längesen med lika gott för det!
 Min vän har ett ljuvligt hem med massa gamla ting och en lantlig stil som tilltalar mig!
 Det är nästan hemskt men jag har satt mig vid dukat bord hela helgen och detta fortsätter denna regniga måndagkväll. Det var bara att fortsätta njuta av sommarlov och vänner.
                                                        Den här ängeln är så fin!
 Måste berömma Malins matlagningskonst. Här ska vi snart få smaka på bulgur vilket blir premiär för mig. Couscous, ris, pasta, potatis har jag provat i kolhydratslistan men icke bulgur. Men det smaka lika gott som man kan gissa av bilden!
 Till detta serverades Parmainlindade kycklingfiléer med halloumiost. Hon ville återuppliva gamla minnen från våra resor!
 Så gott var det. Nu gäller det verkligen att komma i gång mer dramatiskt med motionen.
 Ett glas rosè hör middagen till.
I detta vackra kök har den delika maten tillagats i! Kvällen fortsatte och vi redde ut många olika släktskap!Men det är själavård att få skratta och umgås på ett enkelt sätt. Nästa gång är det jag som ska stå för värdskapet hade jag tänkt. Jisses, vad ska jag bjuda på?

Ju mer man lär sig desto mer tvivlar man... Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Korv i bröd och saft från dunk! Gött!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, någon måste ju stå för korven,,,,,

    SvaraRadera