torsdag 16 juni 2011

Pappaledig fotbollstränare?

Denna fina bilden har jag norpat på nätet. Den är så betydelsefull för mig och tänkvärd. Jag känner just nu att jag måste dra hårt i nödbromsen och då menar jag inte bromsen utan nödbromsen. Det har varit mycket det sista och jag är totalt slut. Det ska bli skönt med sol och värme. Jag ska inte göra någonting utan bara vila upp kroppen. På jobbet med Lärarförfundet idag blev det helt nattsvart och jag kunde knappt se mitt namn på de olika uppdragen. Kunde inte andas. Nu känns det bättre men varför utsätter man sig för det?!

Läste om en helt annan sak nu i veckan. Eftersom jag har en dotter som är fotbollsproffs så klart att jag följer damfotbollen hemikring också. Dalsjöfors sparkar sin tränare eftersom laget ligger sist med stor målskillnad. Det anses väl att det är tränarens fel och vad vet jag just om den saken MEN i tidningen vinklar de på det sättet att klubben väljer att sparka honom för att han ska bli pappa till hösten och då blir hans arbete lidande. Hua, vilket tankesätt men lite komiskt då det oftast är kvinnor som berörs av att inte få tillbaks jobbet p ga föräldraledighet osv. Coolt men ändå inte. Klart inte det ska ha någon betydelse men man måste ju komma på en anledning till att klubben inte vill ha kvar honom. Inte rätt sätt tror jag i alla fall. Svårt att hålla nivå med allsvenskan för en liten klubb men grymt strongt gjort att ta sig dit. Jag hoppas de är där för att stanna.

En god aforism avslöjar människan, en dålig avslöjar författaren! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar