tisdag 21 juni 2011

Hemmagjord jordgubbssylt!







Lite själavård i dag. Det finns inget härligare än att göra egen jordgubbssylt. Idag kännd det extra lyxigt då jordgubbarna är dyra. Men det doftar i hela köket och jag känner mig så nöjd. Jag har gjort efter ett gammalt beprövat recept och två burkar blev det! Dessa ska avnjutas med andakt! Hoppas på att kunna göra fler så småningom. Lite saft hade varit trevlig. Jag brukar blanda jordgubbar och rabarber när jag gör saft. Lite lagom syrligt!

Vädret är kass. Hoppas inte det ska bli sånt här hela sommaren. Vi behöver ha vitaminer för att ladda batterierna inför den mörka årstiden. Visserligen älskar jag hösten men för att orka till nästa sommar vill jag ha fint väder. Åka ner till havet och fiska krabbor och bara njuta!

Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Åååh, så gott med hemmagjord jordgubbssylt!!!

    Hoppas du får en trevlig midsommarhelg och så får vi hoppas att sommarvärmen snart kommer tillbaka!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Jag tror ta mig tusan att jag känner doften hit!!
    Ljuvligt!
    Sköt om dig nu. Så ses vi snart
    (du brun som en pepparkaka och jag vit som en albyl!)

    SvaraRadera
  3. Det lät härligt att åka till havet och fiska krabbor!

    Ha en skön midsommar!
    kram L-L

    SvaraRadera
  4. Detsamma önskar jag dig :)

    Ja för mig är det sommar när ungarna fiskar krabbor. Tänk att såna små varelser kan fördriva tiden så t om för 11 åringar!!!!

    SvaraRadera
  5. vart är receptet då :(
    är ju sugen på att göra de nu

    SvaraRadera