fredag 24 juni 2011

Midsommar

Midsommar är den högtid som jag tycker är allra vackrast. Blomsterkransar i håret, prästkragar på bordet och nubben i hand. Midsommarstänger som pryder festen och dansen som smyckar stången!

Just nu när du läser detta firar jag midsommar i ett annat land. Visserligen har jag firat en alternativ midsommar i USA men det är ganska så kul att testa nya vägar.

Jag kommer att ligga på Nissie Beach hela dagen. Bada i Medelhavet och bara njuta. Kanske dricka en Keo vad vet jag! På kvällen blir det med traditionellt midsommarfirande med sill, färsk potatis, köttbullar till oss som inte gillar sill, gräddfil och jordgubbstårta. Våra kära grannar kommer också att fira med oss och mina utflyttade barn som bor på ön är även de med och firar!

Jag önskar alla mina bloggläsare en trevlig midsommar och att vädret är med er! Vi hörs! Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Åhhh, det låter helt underbart Anna! :) Vilken härlig midsmmarhelg för er del. Njuuuut! :)

    Kram Lotta

    Ps. Jag klarade av att flyga till och från London utan några som helst problem. Är riktigt stot över mig själv. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det är skönt att komma över flygrädslan. JAg övar mig hela tiden!

    Kram Anna

    SvaraRadera