onsdag 16 februari 2011

Visst gör det ont när knopparna brister..varför skulle annars våren tveka?

Nu har redan halva månaden av februari gått. Jag njuter av att det bara är två veckor kvar till första vårmånaden. Som många andra älskar jag våren. När man ser dag för dag hur naturen förändrar sig. Det är som om man aldrig upplevt detta innan. Lika ljuvligt varje år. Jag längtar.
I år är påsken sen. Väldigt sent. Det är en högtid som jag gillar. Inte så hysteriskt som vid jul. Man städar lite och sätter in lite ris. Barnen får lite godis och annat i påskägg. Inga krav utan bara ha det mysigt. Drick lite äggtoddy och äta god mat. En och annan tur till Blåkulla kan det ju bli.

Nu ska jag snart ta mig en promenad ner till Kinna. Måste hämta lite insulin och skriva ut lite papper på jobbet. Men det ser lite kallt ut. Kjell eldar i kaminen och det är så varmt och skönt härinne. Känner mig lite frusen så det bär lite emot att byta ut värmen mot den iskalla vinden.

Pratade med Kristin igår kväll och det verkade som hon hade det bra i Turkiet. Lite hemlängtan hade hon men tre veckor går snabbt. Niklas kommer hem varje dag och hämtar matlåda(!).


Ha en bra dag!Kram Anna

1 kommentar:

  1. Hej fina Anna!

    Du är så duktig på att skriva och uppdatera och jag som inte har hunnit med minabloggrundor på sistone har lite att ta igen här inne hos dig. Härlig läsning! :)

    Jag förstår att du längtar ner till solen och värmen och framförallt dottern. Jag är så glad för din skull och att det snart är dags. Underbart! :)

    Det hade inte varit dumt med lite sol och värme nu. Brrr, vad vi har det kallt här nere i Skåne. Det blåser riktigt kalla vindar och man går inte utomhus mer än nödvändigt. Vad hände med våren?

    Åhhh, vad glad jag blir av att läsa att jag vann din tävling! Tusen TACK! :) Vad spännande, jag har hört så mycket gott om de där produkterna. Tack snälla Anna! :)

    Ta nu hand om dig fina du och ha det så bra!

    Kram Lotta

    SvaraRadera