onsdag 2 februari 2011

Kom ihåg mig då


Usch, saker som inte går att skriva på bloggen händer och det känns nattsvart..
Idag bjuder jag er bara på en text av Lars Winnerbäck.




När du står ensam kvar på tå

och ytan inte går o nå

När du träffat botten

Kom ihåg mig då



När du tagit första bästa tåg

och gör vad som helst för en dialog

När du står sist i kön

Kom ihåg mig då



När vintern gömmer dina spår

så att du inte hittar hem

När du är vilsen i en vinternatt igen

Kom ihåg mig då



När det blir varma sommardar

Kom ihåg mig då

Kom ihåg mig då



När vinterisen ligger klar

Kom ihåg mig då

Kom ihåg mig då

Här finns du kvar



O när du står på toppen och tittar ner

och det är ljust vart än du ser

När du har vunnit

Kom ihåg mig då



När du får spring i dina ben

och jordens dragningskraft är klen

När du är i luften

Kom ihåg mig då



När våren öppnar sina dörrar

och du tar den långa vägen hem

Och sitter på ute serveringen där vi satt igen



När det blir varma sommardar

Kom ihåg mig då

Kom ihåg mig då



När vinterisen ligger klar

Kom ihåg mig då

Kom ihåg mig då

Här finns du kvar



När varje dag känns likadan

och när det skymmer över stan

och när du drömmer

Kom ihåg mig då



När du har varit i alla vrår

och du har testat allt som går och

när du tröttnat

Kom ihåg mig då



När det blir varma sommardar

Kom ihåg mig då

Kom ihåg mig då


Kram Anna

1 kommentar: