onsdag 23 februari 2011

Home is where the heart is.

Nu är jag hemma från Cypern och vardagen har tagit över igen. Det var en härligt visit med sol och vind. Tyvärr fick jag inte se någon fotboll som jag hade sett fram över. Någon gång ska jag göra det i alla fall!

Dock skulle jag vilja dela med mig av ett roligt minne jag fick med mig hem..

När fotbollsmatchen ställdes in på söndagen åkte vi tillbaka till hotellet. Natalie var också med. Lite senare på eftermiddagen åkte hon till Liquid, en restaurang i Agia Napa för att träffa lite kompisar och dricka lite öl. Jag kan säga att hon är näst intill en renlevnadsmänniska vad det gäller alkohol.
Malin och jag simmade, bastade och gjorde oss i ordning för en sista kväll på Cypern. Vid åtta tiden stråla vi samman med Natalie och gick till en väldigt trevlig restaurang nere vid Marinan. Där åt och drack vi gott.

Nästa dag vi vaknade gick vi kvickt ner till matsalen där det serverades Continentalfrukost och vårt hotell var femstjärningt så det fanns en flaska champagne ståendes till frukosten. Vi var inte sena med att ta ett glas eller två efter frukost. Så även denna morgon. Jag, Malin och Natalie. Efter gick vi ner till poolen för att få några timmars sol före vi skulle åka ner till Larnacas flygplats.
Det blev även ett bad i Medelhavet..fast jag erkänner att det var lite kallt. Ungefär som i Sverige om sommaren!
När vi kom upp till vårt rum igen hade Natalies mobil ringt några gånger. Och den ringde igen.Det var en  lagkamrat som att det var match NU. Gårdagens match som skulle spelas på onsdagen hade helt plötsligt blivit ändrad igen!!! Men gårdagens party, och med morgonens champagne och lite sol fick dottern snabbt iväg på sitt huvuduppdrag!!! Jag och Malin tyckte det var ganska så kul att spela proffsfotboll med champagne-frukost!! Men vann gjorde dom och ett mål av Natalie blev det!

Jag har hunnit att jobba två dagar och det går undan. I morgon är det redan torsdag och lika med helg!

Nu ska jag faktiskt bara sätta mig i soffan och kolla på Karate Kid.

Livet är för kort för att slösa bort det på onödiga energitjuvar. Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar