tisdag 15 februari 2011

Härliga sportlov!

Idag har vi tillbringat dagen på Kaskad. Jag, Agnes, Signe, Karin och Elin. Det var hur lugnt som helst och jag som trodde det skulle bli massor av barn där. Men vi simmade medan barnen träna på att dyka. Efteråt satt vi och fikade både länge och väl. Det var så skönt att simma. Jag vet inte när jag gjorde det senast. Vi är ofta på Kaskad men då brukar jag slå ihjäl tiden med en bok eller en tidning.

Det blev en frisk promenad hem efter badet och nu står det en lasagne i ugnen och luktar gott i hela huset. Tyvärr har jag ingen annan ost hemma än hushållsost men det får gå. Västerbottensost finns det inget som slår. Lite sånt överst på lasagnen och den är fullbordad!

Jag satt och bläddrade lite i "Husmorsorna" och när jag kom till avsnittet om midsommar fick jag en sån där Men-vafasen-har-jag-tänkt-på upplevelse. Där på en bild låg det lax, potatis, sparris och dillsås. Såg hur gott ut som helst. Jag äter inte sill och potatis och för det mesta bytt ut sillen mot köttbullar eller skinka. Men i år DÅ ska det bli lax! Ibland har jag sån taskig fantasi att det heter duga. Hur som helst är den grym den boken.
Väldigt rolig och full med matiga recept. För 99 kr är den helt OK!!!

Du vet inte vad som är tillräckligt innan du vet vad som är mer än tillräckligt. Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar