söndag 27 februari 2011

Kyckling, fotboll och Solsidan

Det har varit en skön söndag med sovmorgon. Dock inte med smörgåstårta som man fick på sängen i går! Ja, det gick lika bra ändå. Sedan satte jag mig med lite matte och engelskaböcker som skulle rättas :)

Jag gjorde en kycklingrätt i fredags som jag inte provat tidigare. Fick receptet av min fina vän och kollega Annica som snart ska bytas ut mot bara en vän! Jag bjuder er på receptet här!
1 kg kycklingfilé
2 msk kycklingfond
saften ur en citron
5 dl grädde/ matlagningsgrädde
salt
svartpeppar
lite chilifrön
Färsk Rosmarin
rivet skal av en citron
persilja
västerbottensost / permesantost

Serveras med ris eller cous-cous och en sallad

Stek kycklingen och krydda. Häll i grädden, citronsaften och kycklingfonden. När detta är färdigt strör man på osten, citronskalet och persiljan och serverar.

Jag lovar att det blir ljuvligt gott. På begäran av mannen och barnen åt vi detta idag också. Det funkar bra att byta ut grädden mot vanligt matlagningsgrädde. Lite magrare också för den delen!

Skjutsade sonen till Öxabäck för match, åkte sedan med Agnes till fotbollsträningen och avslutade med ett föräldramöte där jag tog på mig att vara webmaster för deras hemsida på laget.se
På tal om fotboll spelade Natalies lag 1-1 borta idag. Vet inte vem som gjorde målet men jag vet att Natalie fick en smäll på foten som redan var skadad sedan träningen förra veckan. JAg såg den och den såg inte god ut då kan jag säga. Hoppas den blir bättre.

Nu ska jag avsluta med lite mer jobb och Solsidan såklart.

Ha en fortsatt bra kväll. Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar