lördag 28 maj 2011

MIn favoritbutik..

                                                       Bilden har jag lånat från Fritsla Tyglager.


Jag bara måste prata om min absoluta favoritaffär. Jag har försökt att åka in till Göteborg och hitta inredningsbutiker som jag vill återvända till. Grandmas är förvisso mysig men alldeles för litet utbud. Nä, vi har det precis på hemmaplan. Man bara sätter sig i bilen och den kör helt självmant förbi Kinna vårdcentral, förbi Kasthall och vidare bort på en liten mindre landsväg där det finns grymma gårdar längst med vägen.

Plötsligt befinner man sig i Fritsla och framför ett stort, vitt, lite slitet hus där det ibland är omöjligt att få en parkering. Fritsla Tyglager är butiken som gör min dag. Ibland när jag åkt dit har jag inte handlat någonting alls därför att det helt enkelt har varit för svårt att välja! Det går an att göra så när man bor så nära!!!


Igår tog jag med mannen och min vän den nyblivna 40-åringen dit och jag drev omkring i butiken och hittade massor av saker som ska bli mina framöver. Detta besöket skulle gå i tygets tecken och jag hittade ett jättegulligt tyg med benvit botten och små blommor. Passade perfekt till min dyna i hallen. Det blev över tyg som jag ska sy små kökshanddukar av. Mer för att det är dekorativt att använda när jag bakar!
Det blev även en liten duk från Greengate och att glaskanna som jag slagit mjölken i. Jag gillar inte tetrapaken. Mycket snyggare att ställa fram en glaskanna.

De dekorerar och möblerar helt suveränt. Man vill ha hela kittet. För oss som kanske inte är fullt lika estetiskt lagda som ägarinnan och Anna blir det mycket inspirationstips!

Förälskade mig i två lampor som jag ska tänka mer på. En vit till köket och en till TV-avdelningen. Den sistnämnda är ingen elektrikk lampa utan en mer ljuskrona. Den var grym! Åsa hittade också sig en ljuskrona som hon förmodlingen hänger upp i sitt hus inom den närmaste tiden. En sådan borde hon ha i sin söta stuga också! Men jag ska verkligen ha den här kronan. Fast det är svårt att beskriva den..ni får åka dit och kolla på den. Hänger på tredje våningen och kostar ca 2200 kr. Känns skönt att man fyller år snart...
Hoppas hinten läses av rätt person bara!!! Annars kanske någon kan tipsa honom om att det står på bloggen!!!

Roligt är att man nästan alltid träffar på någon man känner. Lite socialt blir det också! Men annars är de som jobbar där mer än ok också ;)  Det finns en yngre tjej som är supermysig som verkar vara som gjord för att jobba i affären. Det tycker jag som kund är trevligt.

Idag är det 40 årsfest på gång. Jag ska hinna med att åka på loppis och handla lite jordgubbar till Mors Dags tårtan. Jag måste också köpa present till Mor som fyller år lämpligt på mors dag :)


Vi talar om att välja vänner men vänner väljer sig själva! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar