torsdag 22 mars 2012

När livet återvänder!



Min lunch


Nej, men NEJ tack!

En underbar fd kollega men numera en kollega i Lärarförbundet!


Bästaste caféet 


Vilken dag! Solen har värmt lilla Kinna så varenda kotte slängt av sig vinterstassen och boostat sina kroppar med lite vitaminer.

Efter en kort dag på jobbet hade jag en liten date med några kollegor och arbetade åt Lärarförbundet. Vi planerar lite roliga aktiviteter åt medlemmar, en slags Kick-off! Därefter uppvaktade vi vårt kommunalråd med liten skrivelse och namnunderskrifter om högre lön. Nu håller vi alla tummarna att det ska synas i lönekuvertet att vi är värda mer pengar.

Det var efter det som det hände! Vi gick bort till Kinnas mysigaste café och tog en Cappuccino och en macka, satte oss ute och slukade solen. Satans gott det där. Jag har verkligen glömt av hur gott det är att njuta av vårens värme. Den är så välkommen alltså. Det kändes som jag fick all världens energi till mig och jag kikade runt i affärer innan jag åkte hem.

Och tisdagens urladdning med godiset är numera ett minne blott. Steg upp halv sex i går morse och gav mig ut 5 km innan jobbet och det blev en perfekt start på gårdagen! Var på ett Oriflame-party hos min gosiga kollega och nu ska man bli extra snygg till våren ;) Lite nya ögonskuggor och läppglanser blev det!

Och för att riktigt tjata ut er mina fina bloggläsare så har jag tränat i spåret idag också!! 6 km blev det och som den hysteriska, supersociala människa som jag är har jag ju följande saker på gång:

  • Den 12 maj. Göteborgsvarvet....2,1 mil. Ja, vad säger man ? Jag är anmäld men vette katten hur långt min träning räcker. Kom igång lite sent, var ju totalt omotiverad heela hösten men fick mig en riktig kick i samband med alla jäkla nyårslöften. I mil funkar fint och kanske att jag kan gå ytterligare en mil på det! Är det vrålvarmt springer jag inte. Det har jag bestämt :/
  • Den 1 september har jag dragit ihop ett jättegäng tjejer som åker till Stockholm och springer Tjejmilen! Ni ser ju..jag kan inte vara utan projekt :))) Och idag var jag inne i en nyöppnad butik i Kinna och då träffa jag en gammal bekant från Öxabäck och hon var också sugen på att hänga på! Underbart säger jag bara. Så ni som läser detta från min trakt häng på vettja! Vi har t om en liten Facebook-grupp :)) Finns ju inget att tveka på. Eller hur?
  • Sedan är det Midnattsloppet. Vi har bara inte bestämt var!!!

Nu önskar jag er en underbar Fredag och hoppas på att solen är med oss hela helgen! Då ska här planteras!

Kram Anna

14 kommentarer:

  1. Men så duktig du är Anna. Värsta motionären. Vad roligt med alla lopp du har framför dig. Kanske ska jag stå längs vägen och heja fram dig när du springer tjejmilen. Springa, det skulle jag tyvärr inte klara av. Men heja, det kan du tro att jag klarar :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Lotta, detta ser jag fram emot!!!!


    Kramisar ANNA

    SvaraRadera
  3. Uuuj, jag blir nästan grön av avundsjuka. Så jäkla duktig du är!:)

    Du inspirerar, nu skall jag ta tag i mig också.

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  4. Jag och Lotta kan heja på er!! Det blir bra

    Anna, you're killin' me ;)

    Du springer, anmäler dig till lopp och tackar nej till godsaker. Jag sitter just nu och äter lite glass ;)

    You go girl!!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga Bilder!! Du verkar haft en toppendag. Mysigt! Och DU vad jag är imponerad av din energi och karaktär vad gäller träningen! och att inte fika gottisar....! Wow... Jehooo vad du är BRA!!!
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  6. Lotta..Jag ser fram emot att ni hejar fram oss där på Gärdet när vi staplar in i mål!!!

    Glass...min favorit!

    Saltis...man får ta vara på det när det kommer till en så där!!! Kanske eller kanske inte försvinner det!! Men jag har bestämt mig för att det ska stanna.

    Helg mina vänner. Visst är det skönt :)


    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Det ser verkligen härligt ut.
    Våren är påväg! :)

    SvaraRadera
  8. Visst är den Gabriella!!!


    Kram!

    SvaraRadera
  9. DAMN you are GOOD!!
    Heja dig.
    Du har verkligen planerat in! KUL!!!
    En springsommar ligger framför dig!
    Kram!!

    SvaraRadera
  10. Hahahah ett litet nödvändigt ont :)

    Kram till dig Annika!

    SvaraRadera
  11. Vilken motionsinspiration du är! Det är ju perfekt att ha projekt och mål att jobba mot, jag kommer att hejja på dig på avstånd!

    Mysiga fikabilder du bjuder på, en lunch i solen är ju bara så härligt och man får en riktig energiboost!

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Du är så flitig så jag blir helt matt bara jag tänker på det... You go girl!!

    SvaraRadera
  13. Tack, jag blir rörd av era fina kommentarer! De motiverar också till fortsättning ska ni veta!

    Kram Anna

    SvaraRadera