söndag 25 mars 2012

En plats i mitt hjärta!



Skönt att vakna tidigt när man ställt om klockan! Annars brukar jag sova bort halva dagen. Det är andra tider nu. Och jag tror att jag föredrar att vakna hyfsat i tid och ha dagen kvar.

Helgen har bjudit på underbart väder och idag slår nog alla rekord. Det är underbart solsken ute vi har varit ute en liten 3,5 km i skogen med hundarna. Har haft jävulskt ont i benen sedan igår. Jag och Gabriella tog 1 mil och jag joggade rekordlångt! Alltså för mig. Jag känner mig stolt över att äntligen vara där. Annars brukar det vara tiden då man upptäcker att man behöver börja motionera..när våren kommer fram. Nu har jag hållt på hela vintern i ur och skur. Minst 5 km varje dag. I motvind, i snöstorm och i hällregn. Jag och Pernilla.

Nu känner jag att konditionen är på plats men att den kan bli bättre ändå! Så undrens tid är inte förbi!

Idag spelar min Natalie sin sista match som proffs på Cypern. Lite vemodigt men dags för ett steg framåt. Cypern har blivit som ett andra hem för oss och det har blivit många resor dit. Det känns sorgligt att veta att man inte kommer att ta den där promenaden från hennes lägenhet bort till busstationen. Den lilla tanten i svart som alltid vattnar på sin uppfart. Hennes blommor som förgyller promenaden. Och att inte få vissla på papegojan som sitter i buren vid det fina huset. Ödehuset som jag sagt att jag skulle vilja göra om till mitt hus. Busschaufförerna som man nu nästan känner vid det här laget. Mataffären med de godaste avocadosarna och apelsinerna! Kjell kommer nog att sakna Keo och Leon som mest!

Cypern finns kvar. Ön med de underbara stränderna! Det kristallklara vattnet. Ja, landet kommer alltid att finnas i mitt hjärta och jag kommer att åka dit fler gånger men då mer som charterturist. Jag undrar stilla hur det känns för min dotter men jag tror att hon ser fram emot nya äventyr! För nya äventyr blir det!

Nu väntar en god frukost med keso och banan på altanen! Här utnyttjar vi alla solens minuter!

Önskar er en fin dag!

Kram Anna

10 kommentarer:

  1. Så fina bilder Anna!
    Jag har också en bit av mitt hjärta kvar på Cypern. En så härlig plats.
    Ha en fin dag!

    Karinkram!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och härlig text!

    Så skönt med sommartid och längre kvällar.

    & du är s duktig med ditt motionerande, önskar jag kunde ha sån diciplin.

    Ha en underbar söndag fina du.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och härlig text!

    Så skönt med sommartid och längre kvällar.

    & du är s duktig med ditt motionerande, önskar jag kunde ha sån diciplin.

    Ha en underbar söndag fina du.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så är det, man har sitt hjärta på flera ställen. Det finns flera hemma och det berikar! Vad härligt att ha fått den möjligheten att lära känna ett land, dess kultur och människor lite närmare.

    Förändring känns, förändring öppnar möjligheter. Jag tror jag behöver förändring lite då och då ;)

    Anna, det är så njutningsfullt att vara här. Vädret och vårkänslan är så skön. Älskar våren Swedish style.

    Ha en toppenskön fortsättning på söndagen. Jag ska duscha, ta en kaffe och så ut i vårsolen. I eftermiddag ska äta våfflor hos mina föräldrar.

    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Karin, ja Cypern är en plats i både hjärta och skäl!

    Helen, tack för dina fina ord <3

    Lotta, jag är glad över att du får njuta av våren Swedish style :))

    Tänk vad skoj dina föräldrar tycker det är att se dig igen <3

    och våfflor ja...mina barn kommer hem idag och får våfflor de också!!!


    Kramar till alla er!!!

    SvaraRadera
  6. Hallå Anna!

    Cypern... Kan inte få nog...

    Varit lite frånvarande i bloggvärlden, men i bland kallar livet med lite andra "missions"... Du vet vad... Och vi "filar" på det även om det ser lite hopplöst ut... Men vi får se i slutändan vilka äss vi har i rockärmen... ;-)

    Ha en bra start på veckan!
    Kra Carin

    SvaraRadera
  7. Ja det är ju alltid med blandade känslor man tar farväl av platser där man levt, bott eller har annan anknytning till. Förstår att det känns lite vemodigt Samtidigt också spännande eftersom nya äventyr väntar. :-) För er alla men såklart främst för din dotter.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Heja dig Anna! Jag är så stolt över dig och ditt jävlaranamma. Du är en sann inspirationskälla och jag är så imponerad över hur du i ur och skur har gett dig ut på dina löprundor. Respekt! :)

    Fantastiska bilder och jag förstår att hela er familj har lämnat en stor bit av era hjärtan på Cypern. Och precis som du säger så finns ju Cypern kvar. Även om förändring kan innebära ett visst sorgearbete tror jag också att det öppnar upp dörrarna mot nya äventyr och nya möten. För er alla.

    Ta hand om dig rara och härligt virvlande Anna!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Jag har varit flera gånger på Cypern. det är verkligen underbart. Förstår att det känns lite vemodigt. Men Cypern finns kvar. Och kanske blir det något annat spännande och underbart ställe som väntar. Kram

    SvaraRadera
  10. JAg finns ju kvar här Anna och ni får (läs måste) komma ner och hälsa på mig. =) Och Natta, hon kommer att göra succe´ i Sverige precis som hon gjort här. Jag kommer att saknar henne varje dag men antar att det är er tur nu att få njuta av hennes sällskap! kram

    SvaraRadera