fredag 2 mars 2012

Livet när det är som bäst!


Fint väder är lika med kaffe och en Lindt´s Mint och Converse på altanen. Jag njöt i fulla drag i dag. Det kan liksom inte bli bättre. Fågelkvitter och barn som fyller upp lekplatsen utanför tomten. Som jag väntat, som alla andra väntat. Alldeles för länge!




Slitna jeans och en Creamklänning. En passande outfit en vårdag. Kanske kanske inte. Men jag är ägaren i alla fall! Trotsar förkylningen en liten stund och sitter ute och solar!



Agnes och Elin äter mellanmål ute på altanen medans vi dricker kaffe!


En älskad man. Skäggig kanske, lite till åren kommen kanske. Men 45 år är väl ingen ålder på en man *fniss*



Liv.Tog en liten titt på mitt körsbärsträd och visst överlevde det vintern och Herr och fru Bambi.




Mer liv. Rosmarinplantan såg inte mycket ut för världen men den doftade ljuvligt.


Ännu mer liv. Mitt olivträd som ännu står inomhus. Till skillnad från mina stora träd har detta tappat alla sina blad men jag tror det kommer att få massor av fina gröna blad nu till våren!


Något som växer som tusan är håret! Nu börjar det bli riktigt långt. Ibland vet jag inte vad jag ska göra med det. Låta det vara. Låta klippa det eller ja, va sjutton. Färga det i någon tokig färg. Jag gillar ju inslag av rött. Låter tanken ta över och väntar och ser.

Idrottsdag i skolan och jag bytte min dag i slalombacken mot lite kampsport. Hade väl föredragit backen men jag kände att förkylningen kunde förvärras och hade det inte varit för den satans diabetesen så hade det inte gjort något. Istället kollade jag in de elever som fick lära sig lite självförsvar. Helt ok!

Det blev en skogspromenad med goda vänner. Skogen andas friskt och fräscht.

Och mina vänner...det bästa av allt...Jag la kött i marinad i onsdags och idag återinvigde vi grillen. Jag har absolut glömt av hur gott det är med grillat kött. Potatis, morötter och palsternacka i ugn som tillbehör och givetvis en och annan champinjon.

I morgon väntar en viktig dag. Bäst jag gör mig redo för den. Två elvaåringar som helt otippat blir tolvåringar!


Gonatt! Kram Anna

20 kommentarer:

  1. rosmarin plantan..
    ska man klippa ner den u till våren..? stod och sneglade på min egen här i eftermiddag.
    Du vet säkert.. ;) ?

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Så ljuvligt med vår hos er!! och du det låter gott med grillat!
    Hoppas det blir en bra dag imorgon!
    :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Carola, jag tror det. Annars kommer säkert det nya blad ändå. Jag vet inte riktig hundra!!!


    Saltis, det var sååå himla gott!!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Sååå skönt allt ser ut och låter!
    Fortsätt så...och 45 år är absolut inte någon ålder....vid nittio, ungefär kanske man kan börja kalla sig gammal:)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Anna!
    Tjohho för vårsol, vårkänslor, vår i rabatterna, vår i skogen jag för våren helt enkelt!!!! Mysigt att sitta ute i solen en stund och bara njuta!

    Tankvärt inlägg om barnen som lever i slum. Jag hörde om det på radion häromdagen. Jag känner att det borde gå att göra mer för dem. Vilka framtidsutsikter har ett barn med de uppväxtförhållandena? Sjukdomar, övergrepp etc som nämndes vara mer vanligt förekommande där. Ibland skulle man bara vilja sätta stopp för alla orättvisor.

    Önskar dig en fin helg Anna!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Pettas, tack för de orden!!! Klart vi är unga och pigga tills vi är 90 ;)

    Anna, man vill ju bara jubla inombords och utåt också för den delen! Ja, det finns många hemska saker i världen och man vill hjälpa dem alla.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart vårigt inlägg! Även om vi bara har ett par plusgrader här hos oss idag, så skiner solen så där härligt från en klarblå himmel och jag njuter!

    Vilka grymt snygga Converse du har, känner nu att jag bara måste ha ett par likadana! Får hålla utkik...

    Hoppas födelsedagsfirandet blir lyckat och att ni har en jättebra dag!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt inlägg!

    Så bra att du kan njuta av vårvädret trots den eländiga förkylningen.

    Med långt hår kan man vara lat :-)

    Ha det bäst

    SvaraRadera
  10. Här kom en superduperdos med vår från dig min vän!! Allt ser jätteskönt ut, och vilken goding du har till man ;)

    DIn fläta är jättefin, låt den vara! Mitt hår har blivit ganska långt och det är kul att slänga lite med håret ;)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  11. Elin, skoj att "ses" igen!!

    SverigeLotta, Nu känns det som den äntligen har gett sig!!

    USA-Lotta, Tack :))) Det där med hår är ett kapitel för sig! Hör flera av mina vänner som klipper sig för att det ser "tonårs-aktigt" ut. Men NEJ inte vi Lotta!!! Vi är alltid ungdomar hihhi!

    Kraam!

    SvaraRadera
  12. Livet när det är som bäst!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Våren är härlig och din fläta är jättefin precis som den är!

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga vårbilder :)
    Jag blir också tokig på mitt hår ibland, känner för att klippa av allt... men så går det en tid, klippet blir inte av och sen gillar jag det igen. *haha*

    Hoppas ni får en fin födelsedag där hemma.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  15. Frun, tack ska du ha!

    Malin, ja precis så är det! Ena gången tycker man att det är ganska så Ok medans andra gånger totalt katastrof :)

    Kram ANna

    SvaraRadera
  16. Mysigt med lite tidig vår hos er.
    OCH därtill att kunna sitta ute!
    SUPERNAJS!!
    Låt flätan vara! Den är fin!
    OCh nej, 45 är ingen ålder. PÅ en man ;-))))
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  17. Åååå vad det ser härligt ut!!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  18. Annika,,,men om det är en kvinna då ;) Hihihihi jag och min man är jämngamla!!!


    Adela, det var jättehärligt! Hoppas inte det kommer en massa snö igen !!!


    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Vilket härligt inlägg, tack!

    Grillning, sååååå sugen jag blev på det. Ska kanske ge mig på att "gräva" fram grillen ur sitt vinterboende till helgen???

    Härligt att komma ut i solen en stund, fika i solen är verkligen något som gör förkylning bättre är jag helt övertygad om!

    Hoppas du har en bra vecka!

    KRam Pernilla

    SvaraRadera