måndag 12 mars 2012

Att ta vara på en söndag!

 Det lovades väldigt fint väder i går och till viss del stämde det. Vi packade ryggsäcken med korv, bröd och dricka. En liten promenad med hundar och ungar upp till sjön och eld gjordes upp. Jag lever nog lite i det blå för jag blev lite förvånad över att isen låg kvar. Men den var inte tjock och den hade släppt i kanterna. Solen gick i moln men det var skönt ändå och vi kunde värma oss vid elden!


 Jag hade glömt hur gott det var med grillad korv över öppen eld var! Den där speciella kolsmaken. Oj, oj, oj!


 Vilka duktiga killar! Är lite stolt över att jag fick med min man överhuvudtaget då han var ute med sitt jobb i lördags....!!!!


Jag som försöker äta lite nyttigare valde grovt korvbröd och chillikeso. Jättegott!

Resterande dag tillbringades med kaffe och mörk choklad. Skönt och många planer smides. Jag skulle behöva lite mer tid varje dygn men tror inte att jag är ensam om att vilja det!

Melodifestivelen...ja Loreen sopade banan som planerat. Guuuuud, så bra det är Euphoria. Vi kommer att hålla alla tummarna på Hotel Mårtensson i Halmstad när det bär till!

Idag är det jobb men ungarna är lediga. Tänker ge mig på milen i eftermiddag också!

Hoppas på att ni får en fin dag!
Kram Anna

6 kommentarer:

  1. åhh vad underbart! det är det där man ska göra.. ta till vara på allt vi har, tiden som liksom annars bara springer ifrån oss.
    Vad trevligt det ser ut!
    Ha en fortsatt bra vecka fina du!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Önskar jag kunde vara med! Korvgrillning, men hade uppskattat ett mer medelhavsklimat om jag skulle delta! Hoppas du får en underbar start på veckan fina mor! puss

    SvaraRadera
  3. Lady G...Visst springer tiden iväg!! Men som du säger vi måste ta vara på tiden..vardag som helg!!

    Natalie...som jag längtar efter dig. Funderar på några dagar kring påsk!!! Tänk om du kunde smita in på vår 90 talsfest. <3


    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Finfin söndag det där!
    I somars gjorde vi upp eld i det fria och grillade korv. Det smakar verkligen GOTT!
    OCH ännu godare egentligen den här tiden på året!
    MUMS!!
    Ha en fin måndag nu också!!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Ååå så mysigt! Det är alltid en speciell känsla att grilla ute när det fortfarande är KYLIGT också! Alltså som du beskriver med lite is kvar och så. Vårvinter när det är som bäst! :-) Det var länge sedan jag grillade på vintern-. Här är det en sommarsak och likaså oftast då jag bodde i Stockholm. Men då jag pluggade i Umeå grillade vi rätt regelbundet under vinterhalvåret också. :-)
    Ha nu en fin helg! Och jag ser fram emot ditt mail med lite mer info. Tror dock inte jag har så många svar kanske? Tyvärr. Men är väldig nyfiken. :-)
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  6. Ååå vilken mysig söndagsutflykt! Grilla korv är ju underbart, undrar varför vi aldrig gör sådana här små utflykter... Vi är nog lite lata och tar oss inte för.
    Kram!

    SvaraRadera