tisdag 20 mars 2012

Ikväll har jag det som jag förtjänar!


Jag skulle behöva en kaffe och en god frukt. Just nu. Idag mina vänner har jag haft en stel, ond kropp och detta resulterade i att jag tillät mig en vilodag. Samtidigt som jag varit och handlat. Fick med mig en stor påse med lösgodis som jag köpte till påsk. Och redan där ringde ju varningsklockan med den stoooora signalen.

Köpta godis till påsk nu? Jodå, nu kostade det 39.90 kr/kilot och då skulle jag passa på tyckte jag! Och sedan när har någon i vår familj kunnat köpa godis som varat sååå länge! NÄPP och inte nu heller.

Jag valde att ta det lugnt men åt lite godis också! Usch, vad det smakade illa och jag vill inte se en endaste liten godis mer...någonsin! Jag mår illa. Mitt blodsocker är högt och jag vill bara sova. Får höja insulindosen ett snäpp vilket var galet onödigt att behöva göra. Att ens sätta sig i den situationen.  Ny dag i morgon men det kändes som kroppen fick sig en urladdning!

Så nu hade jag föredragit Starbucks kaffe. På Malmö central har de ganska nyligen öppnat en ny Starbucks och dit är jag snart på väg! Känns genast mycket bättre!


Kram och God Natt!


8 kommentarer:

  1. åhh godis. Men inte så att man blir dålig!

    Starbucks är ju det bästa. Dock var det chockerande dyrt, vilket jag knappt reflekterade över förrän efteråt då jag var så exalterad att jag bara beställde precis det jag ville ha.

    Kram

    SvaraRadera
  2. hmmm, skönt att inte vara ensam syndare i världen. Sitter här och påtar i mig några små påskägg....
    Lika bra att lägga sig, sover man så syndar man inte:)

    kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas du mår bättre imorgon! En ny dag, nya möjligheter och upplevelser att ta med sig! puss

    SvaraRadera
  4. Du är i gott sällskap, jag syndar också och tycker det är bra att värma upp inför påskgodiset....hehe.

    Hoppas du mår bättre imorgon. Starbucks är trevligt, alltid!

    Just nu har min man visat mig Jupiter och Venus som lyser rakt "ovanpå" varandra ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Inte kul om det blir för mkt av det goda, som det blev i ditt fall.
    Idag mär du nog bättre, det tror jag.

    Aha, Starbucks sprider sig i Sverige.
    Det kommer säkert att gå bra för dem trots alla andra kaffekedjor som finns hemma.

    Kramar!!

    SvaraRadera
  6. Billigt kan då ställa till det :-)

    Starbucks, åh så trevligt!

    SvaraRadera
  7. God morgon Anna!
    Passar på att önska dig en fin dag från Mallorca!
    Vi ska strax ut på utflykt. Idag väntar en mysig by i bergen. IGår em shoppade jag och min mamma i Palma på em. Mysigt!
    Starbucks, jag minns en helt underbar cheesecake de hade förr om åren....Mums!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hallå där, Mmm och de har ju den vackraste lokalen också och gott kaffe;) Mari.

    SvaraRadera