onsdag 31 mars 2010

Vårdofter


Denna veckan har jag varit dålig på att blogga. Dels jobbar Kjell sista skift och då blir det mycket mer att göra, mer körningar osv.. Jag har jobbat mycket i veckan då man vill avsluta mycket inför påsken och börja på nya äventyr när barnen kommer tillbaka från lovet!
Denna kvällen ska ägnas åt en massa matlagning! Bl a en matcheesecake och en matpaj. Det är så skönt att maten är färdiglagad i morgon när man startar upp påskens festligheter.

Det regnar ett skönt vårregn ute och all snön är försvunnen! Helt otroligt vad fort det gick! Trodde allra minst att den skulle ligga bra länge efter påsk... men borta är den. Jag njuter varje dag av att det är ljusare ute även om vi drog tillbaks klockan. Åh, det t o m luktar vår ute. Jag blev glad när jag planterade påskliljor och penséer ute.

Igår eftermiddag hittades den grabb, från Varberg ,som varit försvunnen sedan i början på februari. Nere i hamnen. Tycker det är hemskt och man relaterar till sig själv och sina barn. Är ju så tacksam för min familj och mina tankar går till pappa Peter och resten av pojkens familj. På ett sätt kan jag tänka mig att det är en lättnad att nu veta vad som hänt. Men på ett annat sätt tycker jag att det är hemskt!!

Nu är det dags att sätta fart. Kjell är på väg hem, han fuskade lite mer arbetstiden idag!! Inte fuskade på ett olagligt sätt men kompade ut några timmar innan! I morgon är han ledig men han vet inte om att han har massor att göra..inte ännu!!!!

Glad Påsk på Er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar