torsdag 4 mars 2010

Njuter av det goda


Melissa Horns underbara röst tar plats i mitt kök. Middagen är avklarad och läxorna gjorda. Hade mycket att göra på jobbet och kom inte hem förrän halv sju. Nu har jag hällt upp ett glas av favoritvinet Lindeman och det känns skönt att det är helg i morgon!
Vi ska till Hotellet på jobbet. Det blev ett bra gäng till slut. Ska bli skoj. Länge sen man var på hotellet. På lördag ska lite goda öxabäckare komma hit så det gäller väl att ta det lugnt!

Har mycket i görningen och håller på att jobba ihjäl mig. Jag sa till en vän i början som arbetar på gymnasiet att man behöver ju inte uppfinna hjulet igen men på något sätt måste man igenom det. Vänder och vrider på planeringern och utvärderar och tänker igen osv osv...

Har överklagat beslutet om våran kurs men det hjälpte inte! Vi ser fram emot att få gå den till hösten. Varmt på Cypern i oktober också!

Kollade på "Luftslottet som sprängdes" igår. Underbart bra... vad ska man nu se fram emot?

Måste få något gjort och ska ta hand om högen som väntar med pärmar, papper, mail, pennor, kom-i-håg lappar och allt annat! Skulle behöva ett kontor. Jag är ju en sån som drar mina grejor fram och tillbaks från jobbet och hemmet. Datorn åker som en handväska mellan Kinnasten och Stommenskolan!!! Engelskapapper och matteuppgifter i väskan blandat med massor av annat!!
Fullt så rörigt som det låter är det inte...det är det att jag inte kan begränsa mig. Ska alltid överarbeta men det är väl en sak som jag måste arbeta med..

" Ska jag falla så ska det finnas tid att falla fritt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar