måndag 29 mars 2010

Hur blir man en bläckfisk..!???

Idag är jag helt slut. Dagen började i alla fall med lite skönsång för de båda familjemedlemmarna som fyller år i dag.. Gabriella 16 år och Kjell 43 år. Hua, 43 år det låter gammalt. Men än har jag några månader kvar tills dess....

Sedan fortsatte jag till biografen för att se på skolbio. Den hade ett fint budskap om vänskap, svek och kärlek. Hoppas att eleverna fick med sig något!
På skolan blev allt tokigt. Elever som slåss och mycket annat. hade önskat ibland att man inte var så styrd med sekretess och därför kan jag inte delge något på bloggen men om man följer alla dessa skolledare som tycker lärare ska ha ändrad arbetstid borde verkligen se arbetet i verkligheten. Jag älskar mitt jobb men det finns en gräns. Mina två planeringstimmar försvann då jag blev ålagd att göra något som just då var viktigare. Men de två planeringstimmarna måste göras och det får bli ikväll och då ska jag samtidigt ha egen fritid och den består i att steka 2 kg köttbullar till påsk samt göra en cheesecakestårta även den till påsk samtidigt som jag skulle fira mina två som fyller år samtidigt som jag måste styra upp ett engelskaprov tills på torsdag samtidigt som jag måste planera de två timmarna som jag missade i eftermiddags samtidigt som jag inte har förtroende tiden...hur i hela världen ska detta gå till??? Önskar att våran skolledare kunde tala om det för mig. Eller ska vi få ännu sämre skola än Sverige redan har. Vi dalar på alla listor som görs och då ska man veta att Sverige fram tills för några år sedan låg väldigt bra till...

Tror inte jag behöver skiva mer idag. Jag är ARG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar