lördag 27 mars 2010

Anna Persson - Du är inte längre 25 år...


Ögonen är knappt vakna men ändå sitter jag här... Trött är jag också! Gårdagen hos Åsa var trevlig över några (!) glas vin och lite Let´s dancetittande. Det blev inte heller jättesent men vi stod utanför och tjötade med ölrovarna som lagom kom hem när jag också var på väg hem. Jag fick hem en man som var ganska så ostadig på benen och eftersom han skulle upp och jobba 4 ½ timmar senare bäddade jag ner honom i sängen illa kvickt!

Först kunde jag inte somna. Det snarkades och snarkades och pöttes och pöttes. Inte blev det bättre av det inte! När jag väl somnat vaknade jag halv tre och magsjukan gör entré. Var mer död än levande. Ner i sängen igen. Sov en liten stund och vaknade av att jag hade kramp i vaden! Herre Gud! Ont som f-n gjorte det. Ropade på Kjell men han mumla något, vände sig om och snarkade vidare i John Blunds värld. Jaa, en timma senare ringer 2 väckarklockor som talar om att klockan är halv sex. Det var det natten det ja! Försöker få liv i byltet brevid och DET var inte det lättaste. Klockan sex skulle han infinna sig på Stora Enso... Upp, mådde som en daggmask och körde in honom i duschen. Undrar just NÄR jag blev hans mamma...
Tjugo minuter senare satt vi i bilen på väg mot målet. Var tvungen att tanka och mina tankar var bara att komma hem så fort som möjligt och krypa ner i sängen igen!! Väl nerkrupen igen var jag klarvaken. Läste Borås tidning och upptäckte att jag eller rättare sagt Kjell vunnit 2 cirkusbiljetter till Cirkus maximum. Tack! Nu börjar jag känna att jag är lite trött igen! Att ombesörja äkta män så att de kommer upp har blivit ett värre problem än att få upp en tonåring och ett vuxet barn!!!

Dagen var tänkt att ägnas åt plantering, fönsterputsning och liten störrre variant av städ av stort hus :)

Ha det gott var ni än är och vad ni än gör <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar