måndag 15 mars 2010

Måndagmorgon

Ännu en kall morgon och kaos råder i mitt hem. Alla ska till jobbet eller skolan. Vaknade halv sex när Niklas gick hemifrån och sedan var det omöjligt att somna om. Upp och duscha och sedan väcker man en efter en. Två 10-åringar och 1 12-åring och 1 16-åring som ska samsas på toaletten bland plattänger och hårfönar och smink och hormoner och gud vet allt. Lycka är att komma till jobbet och få ta ett andetag i lugnets tecken!



Börjar nio idag då jag lagt min planering hemma. Nu gjorde jag den igår och därför har jag lite tid att sitta och blogga på det här viset!!!



Längtar till påskolvet. Påsk är absolut den bästa årstiden. Inga krav på massa presenter utan nu kan man köpa lite påskägg och lägga i vad som helst. Ja, kanske inte vad som helst men lite godis, någon tröja osv.. Man behöver inte tokstäda utan en vanlig veckostädning räcker. Man träffar vänner och dricker äggtoddy! Vanligtvis brukar vi åka till Lalandia över påsk men i är har vi valt att inte göra det. Och tur var väl det för i förra veckan damp det ner en elräkning på 16062 kr. Någon som vill ha? Hatar elräkningar just nu. En god vattenräkning på 8000kr kom veckan innan...



Dags för mig att plocka ihop mina saker och åka till jobbet! Ha en trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar