söndag 14 mars 2010

Rätt låt vann!

Degade i soffan igår kväll framför Melodifestivalen. Jag hade bestämt att denna helgen inte skulle ägnas åt några aktiviteter eller något annat då jag jobbat mycket och det allmänt varit mycket. Lugnt och skönt skulle det vara utan en massa krav på städning och annat. Det blev en lugn dag med lite tacorester och läsning i soffan. En och annan lov med dammsugaren blev det givetvis!
Melodifestivalen var väl kvällens mest spännande som hände ;) Men vinnarlåten "This is my life" var skitbra. Precis i min smak. Det fanns många andra låtar också ex Eric Saade, snyggingen Andreas Johnsson, och Ola. Nu är det bara att vänta in den stora tävlingen i Oslo!

Sol har det varit hela helgen och det är ljuvligt skönt att sitta ute och sola. Idag ska jag skotta bort lite av den metervallen som belägrat sig på min altan. Den vill jag ju ha bort så fort som möjligt.
Har en dröm som inte vill släppa och det är den där drömmen om Cypern. Nästan precis som de där paren i "Drömmen om Italien" som tävlar för att få driva ett litet bed and breakfast i en liten italiensk by. Tänk va härligt att få bo så. Jag är väldigt sugen på det! Ett litet vitt stenhus med citronträd i trädgården. Jag blir så avundsjuk på Natalie, Frida och Ximel som verkligen lever i "Drömmen om Cypern"... Kan man våga bryta upp allt hemma för att förverkliga den där drömmen? Det värsta är ju att jag inte skulle klara mig utan barnen. Visste jag bara att alla barnen skulle följa med så stod jag på Landvetter redan i kväll! Än så länge får det väl förbli en dröm...

Nä, jag äta en sen frukost efter att ha vaknat väldigt tidigt men inte gick upp lika tidigt..boken, ni vet "Mamma, pappa, barn"..den är så jäkla bra att jag inte vill släppa taget om den. Precis som "Sommardöden" var förra sommaren då man läste en sida, solade en kvart, gick ner och badade, läste i en kvart, solade, badade, ja allt för att dröja kvar boken så länge som möjligt!!

Ha en bra dag ute i solen för det ska jag ha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar