fredag 2 april 2010

Lååååååååååååååååångfredag!

Vips, och så var det Långfredag! Skärtorsdag är nog den dag på året, förutom den 23 december och dagen före midsommarafton, som jag bara tycker är fantastiska. Allt är färdigt och lugnet infinner sig. Igår hade vi lite påskbuffé hemma med familjen. Inte alla dagar då vi är alla vid bordet! Speciellt inte innan helg :) Nu var det lite extrabarn och ungdomar också! Tuva var hos Lovisa, Elin var hos Agnes och Signe och Johan var hos Gabriella. Det blev soffan sen och alla var mätta! När alla sedan sov tog jag kvasten med mig och tog en tur tillsammans med de andra häxorna till Blåkulla! Lucifer var där som vanligt ;)

Idag åkte Gabriella till Göteborg för att vara med i Dumle-cupen i innebandy. Så vi fick gå upp lite tidigare och skjutsa iväg henne. Elin, Agnes och Signe är ute och Kjell och Jörgen tog hundarna för en promenad. Tyst vid köksbordet.. Det enda som hörs är lite musik från Spotify och tangenternas knappande!
Jag har hämtat godisskålen och sitter och mumsar i mig lite godis..det brukar inte hända att man kan sitta helt ostört och äta!!

Kanske ska ta och rätta resterande av 4:ornas engelskaprov de hade igår. Det är en ganska häftig känsla att få undervisa i ett annat språk. Vi pratade om det i veckan, jag och eleverna, att de inte kunde någonting i princip i augusti och nu behärskar de språket hur bra som helst!

Började läsa en bok av Mia Skäringer. Det var som att se tillbaks på mitt eget liv...varje mening stämde och det är skrämmande att någon kan sätta ord på mina egna känslor..
Vi ska snart se en föreställning med henne på Åhaga! På tisdag närmare bestämt. Det ska bli hur jäkla skoj som helst!!

Glad Påsk till alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar