tisdag 6 april 2010

Bullbak och Dyngkåt blir det idag ;)

Lite gråmulet väder och en dag som startade redan kl 04.45. Klarvaken var jag när Kjells mobil ringde in den nya dagen! Fick tidningen på sängen och funderade på om jag skulle gå upp eller inte men jag tvingade att ligga kvar nu när man är ledig! Halv tio vaknade jag nästa gång och smått ångrade mig lite! Men tänkte att det ändå var skönt att ligga så länge när man ska ut i kväll. " Dyngkåt och hur helig som helst"..Spännande ska det bli. Jag fullkomligt avgudar Mia Skäringer. Hon har en sån talang och en sån humor alltså. Samtidigt vet jag att hon bekostar med sina egna tråkiga erfarenheter men säkert också blir det som en terapi.
Agnes vill baka bullar och det kanske vore en idé. Igentligen hade jag väl tänkt att städa deras hemska garderob men vem säger att inte det kan vänta...

Varje dag handlar om en längtan..om en längtan efter sol och sommar. Det känns så länge sedan sist men samtidigt vill man ju ha våren så länge som möjligt den också! Drömde i natt att det snöade. Vilken mardröm!

Våran lille Omega växer och blir sötare för varje dag. Barnen vill så gärna behålla honom men jag är inte lika förtjust i tanken. Ska nog försöka övertala Agnes igen. Vill inte ha tre katter då jag tycker t o m två är för mycket!!!
Ha en bra dag alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar