tisdag 6 juli 2010

Sommarlov när man var barn...

Den här coola boken hittade jag på MM idag! Kanske vore något på Nissi Beach!?


Den här godingen blev min när jag avslutade matrundan på MM. Det är veckans höjdpunkt när man i lugn och ro bläddrar i inspirationsgivaren no 1. Helst ska man vara helt ensam och ingen som stör.
Idag har alla varit rastlösa och jag förstår att barnen vill bada hela tiden. Men det kändes som att idag får vi allt ha en vilodag från kompisar och sova-över-historier. Barnen blir så lättirriterade när sömnen släpar. Jag skjutsade Gabriella till pojkvännen och jag trodde jag befann mig i en krigszon i bilen. Att man bara kan reta sig på varandra på det viset..
Fast jag minns mina egna sommarlov som man då tyckte var en evighet. Man hängde med vänner tills långt in på nätterna och pallade äpplen, plommon och päron! Men vips så blev man vuxen och sommarloven var som bortblåst tills man själv blev lärare!
Mina barn vill gärna ha mycket att göra hela tiden. Det är tjat om Liseberg, Skara sommarland och annat. Jag vill bara vara.. Vi får väl se. Jag väntar på fint väder så man kan ligga nere i Espevik och sola!
Kram och Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar