lördag 21 april 2012

En speedad lördag!





Visst går allt i 300 knyck?
Det känns i alla fall som jag inte är den enda som har en fulltecknad almanacka minsann!

Efter att ha tryckt in en hel korg i bilen med engelskaböcker som ska rättas, väskan med förberedelserna för nationella proven, allt annat i den tredje väskan och slutligen dataväskan tog jag helg.

Mina stora tjejer valde Göteborg och Nordstan som shoppingstad medans jag, Kjell och Lovisa valde Borås.

Lovisa gillar Gina så vi tillbringade vääldigt mycket tid inne i butiken. Jag kände mig som en packåsna när jag stod utanför provrummet. Hon ska prova allt och lite till. Vända och vrida, le mot spegeln för att sedan ha svårt att bestämma sig! Kjell fick springa och hämta andra färger och storlekar.

Hon provade en skitsnygg vit klänning i spets men tyckte slutligen den var för lång!!!
Samma klänning kom Gabriella hem med senare på kvällen :)

Hon valde bl a en ruskigt söt kortare tunika som hennes syster också hade med sig hem!!

Uppenbarligen har de samma smak även om de handlar i olika städer och utan varandras vetskap!


Så var det det här med almanckan..försökte förtränga det med trevlig shopping!

Likadant varenda år. Det smyger på precis efter påsklovet. Att det kan finnas så många händelser som skas igenom. Så mycket förpliktelser, så mycket nöje, så mycket ångest.

Denna veckan har jag låtit min häl vila men då har man samvetet som gnager hål i huvudet! Idag är det dags för en ny mil. Det kan inte väntas med det en dag. Jag måste få till min egentid. Den är så viktig. För mig. För alla.

Kjell jobbar. Jag ska jobba. Jobba undan alla böcker som just nu ligger i travar på köksbordet. Bort med dem! Sen vill jag byta ut Läroplanen mot Änglamakerskan.

På tal om Läckberg. Jag blev så himla nervös igår kväll när hon stod som en av de i Let´s Dance som kunde få åka hem. Hon är min favorit tillsammans med Anton Hysén.

Njut av dagen...den kommer inte igen!

Kram Anna





8 kommentarer:

  1. Jag har hållit andan hela ditt inlägg, tror jag. Känt av hur mycket du har att göra...våren är sådan. Man tycker att man har tid hur mycket som helst och känner sig lugn och harmonisk för att sedan bli ryckt ur den illusionen så det bara brakar...samma sak varje vår

    ha en fin dag trots jobb
    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Ja usch. Vi brukar prata om det i vår familj. (4 lärare av 5 möjliga)
    Att den där tiden mellan hägg och syren, som skomakarn pratar om, den finns knappt. Galet stressigt. Tur att det blivit så ljust att krafterna räcker längre!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Min kära Anna!! Precis som Karin kände jag i hela kroppen hur intensivt det är runt dig nu. Högar, deadlines, planering, hinnas med-saker.

    Skönt med egentid! Jag ska ha lite nu och det har varit skönt med sovmorgon.

    Tänker på dig!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Våren är en galen tid och ju närmare skolavslutningen vi kommer desto galnare blir det känns det som. Men jag hoppas att du hinner andas mellan varven Anna? Hinner njuta här och nu och inte bara jäkta framåt? Att du säger nej när det blir för mycket och att du ser till att få de där löprundorna som är som syre för dig.

    Ta hand om dig Anna och glöm inte bort att ta hand om dig själv på samma fina sätt som du tar hand om alla andra.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej Anna!
    Jösses, vilket tempo du håller! Kan man beställa ett sommarlov åt dig pronto så gör jag det! Det är du värd! Tur du har en Skånetur att se fram emot:-) Fler Österlen tips kommer garanterat och vill du veta ngt specifikt så bara maila mig!

    Häftig layout på bilderna i inlägget!
    Önskar dig en fin söndag imorgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Sådär ser inte min almanacka ut. Ännu. Men efter bara två jobbdagar börjar den redan fyllas på. Jag har inte tid att jobba. Baaaah.
    Jag vet inte om jag gillar Läckberg. Hon är så äckligt professionell och tävlingsinriktad, men samtidigt så är hon lite sött ängslig också. Jag gillar hennes danspartner iallafall. Men Anton alltså. What a guy.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Oj vilken fulltecknad almanacka, jag är inte ett dugg avundsjuk! Var rädd om dig vännen och se till att varva alla måsten med roligheter.

    Hoppas att milen i spåret gick bra och att hälen inte gjorde sig påmind. Jag antar att löpningen känns ännu mer viktig för dig i dessa stressiga tider.

    Jättefina tulpanbilder i tidigare inlägg, så mycket läckert man kan göra med redigering!

    Ha det gott så hörs vi snart igen, jag drar ner till Skåne i ett dygn nu.

    Kram Elin

    SvaraRadera
  8. Elin, Skåne vad kul!!!!

    Hoppas du får en trevlig tur :)

    Kram Anna

    SvaraRadera