torsdag 9 februari 2012

Lägesrapport 2



Dagarna försvinner lika fort som de kommer. Håller ni inte med om det? Veckan har sprungit iväg i ett rasande tempo.


Jag ska avge en liten rapport om min träning. Kanske var ett tag sedan jag skrev om den! Efter ca 1½ månads träning känner jag mig oerhört mycket piggare. Att den ändå relativt korta tiden kan göra sådan skillnad.


Jag avvägde länge om jag skulle skriva in mig på ett av gymmen här i Kinna men kom fram till att det skulle bli stressigt att veta varje dag att jag borde gått dit. Fördelen är att man är mer manad till uppgiften. Barnen skulle få vara ensamna så mycket den veckan Kjell jobbar sista skift! Det vill jag inte.


Jag bestämde mig för att gå ut och gå varje dag. Hela hösten har jag gått till jobbet men det blir liksom inte samma sak. Då pinnar man ju inte på så att man kommer svettig till jobbet(!). 5-10 km varje dag har det blivit. Helgerna mer 10 km och vardagarna 6 km.


Vissa dagar är sååå motiga men jag har trotsat både halka, snö och regn.  En del dagar har jag kompletterat med Mr Crosstrainer och dessutom fick han en kompis för några veckor sedan. Ska presentera honom om ett tag :)


Till min hjälp har jag en kompis som också halkar runt de här rundorna! Det har varit en god hjälp <3




Igår kväll tillbringade vi kvällen nere i Kinnahallen där det spelades basket. Telje stod för motståndet men matchen punkterades ganska så i tredje perioden. (Hm, undra just om man får säga perioden i basket?) Men jag tror Mark blir farliga i slutspelet. Kristin Turk från USA gjorde 50 poäng i förra matchen men igår var hon ständigt uppvaktad av Teljes försvarare.

Nu är det inte långt kvar till det mest spännande på mycket länge! Kommer att rapportera i massor :)


Kram Anna

9 kommentarer:

  1. Vad flitig du varit! Bra gjort där ;-)!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Du är så himla duktig!!!

    Vad du peppar mig!

    Kudos till dig som inte låter väder och vind hindra dig.

    WOW Anna!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Oj vad duktig du är Anna. You go girl!

    Kram till dig från mig

    SvaraRadera
  5. Tackar tjejer! Det känns skönt med stöd och pepping! Även om det är jag som ska göra jobbet så är det ovärderligt!!

    Kram

    SvaraRadera