lördag 20 februari 2010

snö..

Det snöa hela kvällen igår och det ser otroligt vackert ut. Det får mig att tänka på jul..problemet är bara att det är mitten på februari och jul är INGET man vill ha nu! Grannarna hade halkat hem från Sälen en dag för tidigt p ga snöoväder! Tydligen var det jättejobbigt att köra..


"Det är underbart att sitta ute i trädgården och äta sin frukost. Blå himel, solsken och fåglar som kvittrar. Det är väldigt varmt idag, shorts och linneväder " Så börjar Frida sin blogg i morse. Det är inte annat än att man blir liiite avundsjuk! Frida är Natalies roomies på Cypern. Även hon är fotbollsproffs! De lever livets glada dagar nere på Medelhavsön och det bästa av allt är att jag ska tillbringa tre veckor där i sommar:) För 2 år sen var vi på Cypern sist. Visserligen var halva familjen eller hm..delar av familjen där förra året när Natalie fyllde 20 år. Jag gillar Cypern... Varmt och härligt. Förhoppningsvis ska jag dit en vecka i maj också. Men har ju inte fått besked än. Borde komma snart känns det som.

För att gå tillbaks till det Frida skrev i sin blogg så känns våren väldigt avlägsen. Idag har det fullkomligt vräkt ner snö. Vi var uppe med tuppen för Agnes och Signe hade nämligen Markmästerskap i Horred.. Tveksamt gick jag med på att åka. MAn borde ställt in tycker jag.

Det var kusligt ensamt på vägen ner till Horred. Men det var i alla fall plogat. Uppe på Kinnasten är det fortfarande oplogat.

Körde långsamt och kom tjugo minuter för sent. Hur som helst gick det bra med fotbollen. De vann 2 matcher och 1 oavgjord. Agnes gjorde alla 4 målen. Hon var jättenöjd. Undra om hon brås på sin syster ;) Kanske har man 2 proffs i Europa om några år!!

Nu hörde jag att de stänger idrottshallar lite här och var. Detta p ga rasrisk. Taken ger vika och rasar. Inget vidare. Vet knappt hur det ska sluta. Slapp i alla fall att åka ner till Älekulla.


Kvällen ska avslutas med Melodifestivalen utan Schlagerkungen... hur fasen går detta ???!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar