onsdag 5 mars 2014

Det bästa tidsfördrivet ever




Lite nya böcker har fått flytta in hos mig! Tänk att jag aldrig kan sluta köpa. Jag köper dessvärre i snabbare takt än jag hinner läsa :)  
När jag läste till lärare la jag skönlitterära böcker på hög som skulle läsa vid senare tillfällen. Den högen finns kvar om än lite mindre. Finns det NÅGOT skönare än att sitta i soffan under en pläd med en bok.Höra spraket från kaminen och en kopp kaffe eller en kopp te? Ge mig, oftare!

Matböcker är en passion hos mig. Jag bara älskar vackra bilder a´la Leila. "Till sommaren" känner jag att den lätt kan bli sönderbläddrad. Jag skriver ofta i mina matböcker så jag vet när jag har prövat olika recept. En liten smileys eller ett litet OK. 

Och när vi ändå pratar mat kan jag ju hälsa att det går alldeles utmärkt med mitt viktväkteri! Jag är så glad för att jag tog beslutet. Med appen som man får när man registrerat sig kan man ha mycket kul. Alltså verkligen allt ryms. Det är väldigt lätt att hålla i ordning på allt man trycker i sig!

Jag har försökt att hitta promenadtider hela förra veckan och lyckades ganska bra. Denna har varit sämre. Jobbet har tagit över och det är det jag ska försöka undvika. Allt det där som hänger över en när man tar steget in genom dörren. Middagen, läxläsningar, diskussioner, tankar och annat. 

Jag vet att den är betydelsefull för mig. Det kanske blir till att plocka fram löpbandet och sätta igång att följa någon serie på tv!  Fast det finns inget så gött som att ströva omkring uppe i våra spår. Ibland eller nästan alltid känner jag mig glad över att bo så lyxigt att ha dem runt knuten.

Idag när jag vägde mig så blev det minus 1.8 kg. Förra veckan 2.0 kg. Jag är jättenöjd och kan jag bara som sagt klämma in mer motion så hoppas jag att resultatet ska hålla i sig! Jag menar HUR svårt kan det vara????

Jo, det kan vara galet svårt. Igår var det Semledagen och i personalrummet serverades det härliga, feta och alldeles ljuvliga semlor. Ghhaaaa!!!! Men jag ville visa mig själv att det är helt ok att ta en men jag delade och proppsade på att en kollega skulle äta resterande vilket också skedde! Jag åt en halv och tog bort det mesta av grädden. Det kostade ändå många ProPoints men på något sätt var jag nöjd med det. 

Däremot blev familjen lidande för det hihihihi....köpte inte med mig några semlor hem som jag alltid gör denna dag. Ingen protesterade dock :)

Jag är sugen på att något positivt ska hända. Det har varit mycket omkring oss nu, både direkt och indirekt. Vill att alla lever lycklig och att ingen har bekymmer. 

K Ä R L E K 


3 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med dig Anna, böcker är ett ljuvligt tidsfördriv. Både skönlitteratur och kokböcker. En härlig last! :)

    Vad roligt att det fungerar bra för dig med viktväktarna och att du känner dig peppad. Heja dig Anna!

    Ta hand om dig kära Anna!♥

    Kram Lotta

    Ps. Blev det någon biljett till Håkan i sommar? Jag lovar att vinka till dig från min plats. :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är böcker ett fantastiskt tidsfördriv. Men jag orkar inte läsa längre. För ögonens skull alltså. Det är för mörkt och dystert. Böcker får återvända till mitt liv när värmen och ljuset kommer och jag kan sitta ute. Däremot är jag hooked på storytel för närvarande. Perfekt när jag pendlar en nästan två timmar varje dag.
    Duktig du är med kosten. Jag har noll karaktär. Men å andra sidan klämmer jag in väldigt mycket träning. Har det som ursäkt för att kunna äta något gott var o varannan dag.
    Ha en kanondag. Kram

    SvaraRadera
  3. Känner igen det! Hinner inte läsa alla jag köper. Brukar komma ikapp under sommarlovet. Det är ju så kul med böcker!!

    Trevlig Helg o Kram! Anna

    SvaraRadera