onsdag 25 augusti 2010

Läxor, cupcakes och kantareller

Lovisa testar.. Grattis på namnsdagen tjejen!



Minicupcakes!


Tyvärr hade jag inga andra formar än med snögubbsmotiv!



Dagens kvällsmat; Varm kantarellsmörgås med Västerbottensost och öl.



Barnen hittade de här godingarna på en liten promenad!
Fullt upp sen jag kom hem. Jag lovade Lovisa att baka cup-cakes för att hon har namnsdag i dag. Det är inte så svårt men hela köket förvandlades till en tornado för en stund. Vi dekorerade med båda bär och strössel. Kvällen avslutades med en kantarellmacka och det var de första kantarellerna för i år och jag hade glömt av hur himla gott det är!
Hela dagen har jag varit sugen på att åka till Fritsla Tyglager men det blev inget av det. I morgon har lärarförbundet styrelsemöte så då blir det inte heller! Men den som spar han har!
Barnen är vrålförkylda och idag anslöt sig även Gabriella till den skaran. Jag hoppas att det klarar sig till helgen då de kan vila och få bli uppassade :)
Nu ska jag försöka titta en stund på nyheterna i 4:an och bli lite klokare inför valet ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar