torsdag 19 augusti 2010

Äntligen skolstart!

Så var det då äntligen skolstart! Tror det pirrade i mångas magar i morse och kanske to m i gårkväll... Här hemma har vi en som ska börja gymnasitet, Entreprenörsprogrammet. En som ska börja på Lyckeskolan och två som börjar mellanstadiet så nog spökade nerverna lite! Och sen har vi mor i familjen som fortfarande ska ha sin klass men det var länge sen jag träffade dem.
Vi var uppe med tuppen idag och ingen ville ligga kvar och dra sig. Sen hux flux var jag på jobbet och allt var som vanligt igen! Många av eleverna hade växt många centimetrar över sommaren. Vi gjorde upp ett mätschema i matte i våras och jämförde deras längd nu.. Så visst kan en del av dem behöva både nya byor och nya tröjor :)

Sitter i köket och planerar upp läsårets engelska. Lite ringrostigt så där! Funderar på om jag ska städa lite. Niklas fyller faktiskt 20 år på lördag och då kan det vara lite skönt att bara ägna sig åt matlagning. Jag vet inte vad jag ska bjuda på och frågar jag Niklas själv så vill han att vi ska ha kräftskiva!! Och kanske är det lika bra att ha det så kommer jag undan med Västerbottensost och Ernst-bröd! Tårta är väl inte att tala om för han brukar vilja ha paj. Ska se om jag hittar något nytt recept! Spännnade. Inte vet jag vad jag ska köpa heller... blir en svårare uppgift.

Hoppas att det blir en liten tur till Ullared i morgon efter jobbet. Är sugen på lite plock och lite ljus. På kvällarna är det riktigt mörk, vilket är mysigt i och för sig men jag har inte så mycket ljus kvar så jag får väl bunkra upp ett lager!

Kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar