söndag 29 augusti 2010

Testar lite nytt...

Blir så inspirerad av matbloggar! Roligt att testa nya recept.
´ Ugnspannkaka med rårörda lingon, bacon och morötter.

Premiär för nya formen!



Hej och hå! Nu frodas inspirationen och energin flödar. Lika bra att hänga med så länge det varar. Läser mycket och mångas inredningsbloggar och matbloggar och låter mig inspireras av dem. Jag gillar att ha många järn i elden och här hemma är det mycket i görningen!
Om jag backar tillbaks till fredag så blev inte Niklas debut så rolig. Öxabäck förlorade med 0-5 mot vassa Hyssna. Niklas gjorde många bra räddningar men hade ingen hjälp av sina backkollegor. De var närmast forwards... Men alltid kul med fotboll. Nästa match är på lördag mot Horred. Hoppas på vinst då. På tal om fotboll har Natalie och AEK spelat träningsmatch mot grabbar i 19 årsåldern och fick stryk med 3-0. Jag längtar tills jag är på Cypern igen och kan passa på att se någon match!! Överraska henne rejält idag då jag ringde henne och då hon frågade om det hänt något speciellt hemma... "Inget speciellt, jo, möjligvis att Zlatan är klar för Milan"... -"Va, näee, är det sant? " var hennes kommentar. De har fortfarande inget internet och är avskärmade från resten av världen!!!!
Idag har vi vart i Bohus hemma hos Carina och Bertil (Frida, den andra fotbollsproffsets mamma och bonuspappa). De har just köpte ett hus där och skulle hiva iväg lite möbler...och ni vet ju LoppisAnna ;) Hämtade hem ett matsalsbord och fyra stolar som jag ska måla vitt och knö in i huset samt en byrå som också ska bli vit! Så det saknas inte projekt!!
Ikväll passade jag på att göra en ungspannkaka med bacon, morötter och rårörda lingon. Jättegott! Provade även på att använda min nya form jag köpte igår! Förresten, har du provat Wasas knäckebröd med kanelsmak? Underbara!!
Nu ska jag lägga mig i soffan och bara slappa. Barnen är nyduschde och ska lägga sig. Det är så skönt att få en stund för sig själv. Jag har tänt lite ljus och ska hämta mig en pläd.
Önskar er en trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar