torsdag 26 augusti 2010

Kärlek






Det kom ett sms idag när jag jobbade. Tre ord och inget mer, tolv bokstäver varav två är a. A som i Anna!
Tre ord som jag gillar mest av alla. Ni kan säkert lista ut att det stod; "Jag älskar dig". Jag gillar att få de smsen. De kommer ibland och jag blir vamt i hjärtat.
Givetvis kommer de från mannen i mitt liv! Han som de senaste fjorton åren legat vid min sida varje natt förutom de veckorna jag var i Wales på utbildning på lärarhögskolan. Han som jag haft mina duster med och kanske inte alltid varit överens med och visst har vi haft våra kriser men vi har rett ut dem och gått starkare ur det. Han som är min bäste vän! Det känns helt ok att göra hans mackor på kvällen och det känns ok att sitta uppe och vänta på honom när han jobbar sista skift! Jag vet att han skulle göra detsamma för mig. Ibland kommer han hem med vaniljhjärtan som han vet att jag älskar. Ibland kan det vara blommor. Visst, det blir
personligt men det handlar om kärlek
Han är min stora kärlek i alla fall :)

3 kommentarer: